دانش آموزان از کتاب دل زده شده اند
دانش آموزان از کتاب دل زده شده اند
صالحی در تبریز گفت: از ضعف سیستم آموزشی ما است که مدرسه کتاب خوانی را وسعت نداده است ما باید با حجم کتاب های درسی فرصت مطالعه آزاد را به دانش آموزان بدهیم و آن ها را از کتاب دل زده نکنیم.

به گزارش شمس، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و دهمین نمایشگاه مطبوعات استان گفت: اگر به گذشته مراجعه کنیم دو نماد مقبره الشعرا که هزار سال است می درخشد و یا ربع رشیدی نمادی از دانشگاه جامع اسلامی، را می بینیم.

وی افزود: همچنین در دوره اخیر دریچه هایی برای ورود علم و اندیشه جدید و سخت افزار ها نیاز بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی یک فضیلت نیست بلکه ضرورت است؛ گفت: علم گوهر زیست انسانی است و هم برای اینکه شهروند خوبی داشته باشیم آگاهی داشته باشیم و هم انسان سالمی داشته باشیم.

صالحی تاکید کرد: صرفا نه برای اینکه جامعه عالمی باشد تا پیشرفت کند بلکه حتی برای سلامت زیست هم به کتاب خواندان نیازمندیم.

وی با بیان اینکه از طریق کتاب به لایه های خودمان پی می بریم و تمرکز روح پدید می آید، گفت: خواندن کتاب به انسجام ذهن و روح کمک می کند. کتاب را تنها یک مستحب موکد ندانیم کتاب و کتابخوانی واجب موکد برای فرد و جامعه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما برای کتاب و کتابخوانی تهدید های مضاعفی داریم، نخست رقبای کتاب هستند که امروز رقبای کتاب بیش تر از گذشته است. کتاب خوانی غریب است این تهدید نخست برای ما است.

وی افزود: از ضعف سیستم آموزشی ما است که مدرسه کتاب خوانی را وسعت نداده است ما باید با حجم کتاب های درسی فرصت مطالعه آزاد را به دانش آموزان بدهیم و آن ها را از کتاب دل زده نکنیم.

گفتنی است دهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی ۲۹ مهر ماه لغایت ۴ آبان ماه امسال همزمان با نمایشگاه کتاب تبریز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود و تحریریه تبریزبیدار در سالن استاد شهریار پذیرای شهروندان است.