در آذربایجان‌شرقی کسی با مشکل تامین دارو مواجه نیست! / بعضاً برخی داروهای سرطان یافت نمی‌شود
در آذربایجان‌شرقی کسی با مشکل تامین دارو مواجه نیست! / بعضاً برخی داروهای سرطان یافت نمی‌شود
صومی گفت: تحریم‌ها سلامت مردم را تحت تاثیر قرار داده و هر روز در تامین 30 نوع دارو با کمبود مواجه هستیم که البته این آمار متغییر است.

محمد حسین صومی در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در پاسخ به این سوال که آیا در سطح استان با کمبود دارو مواجهیم، اظهار داشت: هر روز در تامین ۳۰ نوع دارو با کمبود مواجه هستیم که البته این آمار متغییر است و شاید امروز در دسترس نباشد ولی فردا از سایر استان‌ها تامین و توزیع شود؛ البته تاکنون کسی در استان برای تامین دارو با مشکل مواجه نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها سلامت مردم را تحت تاثیر قرار داده، اعلام کرد: در حد توانمندی‌های کشور، تمهیدات لازم برای تامین مواد اولیه و دارو در استان اجرایی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص تامین دارو برای بیماری‌های خاص ابراز داشت: جهت تامین دارو برای بیماری‌های خاص تاکنون با هیچ مشکلی مواجه نبودیم و در این خصوص هیچ کمبود دارویی نبوده است البته در تامین برخی داروهای سرطان با مشکل مواجه هستیم که این امر هم متغییر است.

وی خاطرنشان ساخت: بنده می‌پذیرم که دستگاه رادیوتراپی در استان کم است، با این حال تلاش زیادی برای تامین این دستگاه کرده‌ایم به طوری که سال گذشته دستگاه الکتا که بهترین دستگاه روز دنیاست، برای استان تامین شده، تا دو ماه آتی ساختمان آن به اتمام می‌رسد و دستگاه نصب می‌شود.

صومی همچنین در خصوص توزیع متادون در داروخانه‌ها گفت: این یک نوع سیاست کشوری است و باید خودشان تصمیم بگیرند که آیا متادون در داروخانه‌ها توزیع شود یا در کلینیک‌های ترک اعتیاد.