دریچه‌های فساد صنعت خودرو باید مسدود شود/ ایجاد رقابت؛ رهیافتی برای رشد صنعت
دریچه‌های فساد صنعت خودرو باید مسدود شود/ ایجاد رقابت؛ رهیافتی برای رشد صنعت
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: صنعت خودروی داخلی با درنظر گرفتن ایجاد رقابت امکان رشد دارد وگرنه مشکلات در این بخش باقی خواهد ماند.

به گزارش شمس، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، با اشاره به آسیب شناسی شکل‌گیری مافیای خودرو در کشور اظهار کرد: مافیا به معنای شکل گیری دست های پنهان است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره مبارزه با فساد، بیان کرد: مافیا حتی می تواند در واردات خودرو شکل بگیرد، حتی مافیای خودرو می تواند در زمینه خرید و فروش قطعات خودرو شکل گیرد بنابراین دریچه های فساد در این بخش باید بسته شود.

وی با بیان اینکه زمانی وزارت صمت موضوع قرعه کشی خودرو را با هدف مقابله با مافیا مدنظر قرار داد،بیان کرد: این مافیا پیش از طرح موضوع قرعه کشی، خودرو را از تولیدکنندگان می خرید و اما به دست مردم نمی‌رساند و خودش آن را با قیمت گران تر به فروش می رساند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه کشور ترکیه در سال گذشته به میزان ۲ میلیارد دلار صادرات خودرو داشته است،بیان کرد: این در حالی است که صنعت خودروی ترکیه ۳۰ سال بعد از ما آغاز شده است و اجازه واردات همه نوع خودرو به این کشور آزاد است و خط تولید و مونتاژ هم دارد.

وی با انتقاد از انحصار در بخش واردات خودرو به کشور بیان کرد:چرا نباید خودرو وارد کشور شود؟ اجازه واردات خودرو در همه کشورهای دنیا تجربه شده است. بنابراین موانع این مسئله باید در کشور برطرف شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه رئیس جمهور باید در زمینه بازگشایی دروازه واردات خودرو با سایر مسئولان مذاکره و در این راستا تلاش کند، بیان کرد: حتما صنعت خودروی داخلی با درنظر گرفتن ایجاد رقابت امکان رشد دارد و گرنه مشکلات در این بخش بیشتر خواهد شد.

پایان پیام/