دریافت ۴۰ میلیون دلار بدون واردات یک برگ کاغذ/ هشدار جدی به اراذل و مزاحمین نوامیس
دریافت ۴۰ میلیون دلار بدون واردات یک برگ کاغذ/ هشدار جدی به اراذل و مزاحمین نوامیس
خلیل‌اللهی گفت: فردی ۴۰ میلیون دلار برای واردات کاغذ دریافت کرده که هیچ وارداتی انجام نداده البته خوشبختانه ۲۵ میلیارد دلار از این مبلغ در مراحل رسیدگی به پرونده به حساب دولت برگشت داده شد.

به گزارش شمس، موسی خلیل‌اللهی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص نقش رسانه‌ها و خبرنگاران اظهار داشت: در جامعه امروز جایگاه رسانه بر کسی پوشیده نیست و بخش عمده ای از مسائل جامعه از طریق خبرنگاران مومن، متعهد و علاقمند به نظام اطلاع رسانی می‌شود و در همین راستا تلاش می‌کنیم به صورت مستمر چنین نشست‌هایی برگزار شود.

وی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب بر اخلاق و معنویت تاکید شده اما رهبر انقلاب فرمودند معنویت و اخلاق به صورت دستوری امکان ندارد و به جز مدرسه و آموزش و پرورش یکی از جایگاه‌های گسترش معنویت رسانه‌ها و کار فرهنگی آنهاست که تنها به تولید خبر فکر نکنند و برای گسترش اخلاق نیز تلاش کنند.

رئیس دادگستری آذربایجان‌شرقی در خصوص جرائم عمده در استان گفت: توهین، ضرب و جرح و تهدید اصلی‌ترین پرونده‌های استان به ترتیب ۱۱ درصد، ۱۰ درصد و ۶ درصد حجم پرونده‌هاست که با کار فرهنگی می‌توان این آمار را کاهش داد.

وی افزود: بخش دیگر بیانیه گام دوم انقلاب درباره اقتصاد است و اینکه ما چه کار می‌توانیم در این حوزه انجام دهیم، مبارزه با فساد، رانت خواری و ویژه خواری است که باعث شکوفایی اقتصاد می‌شود زیرا کسی که به دنبال رانت‌خواری است کارآفرین را فراری می‌دهد.

خلیل‌اللهی با اشاره به رسیدگی به پرونده مفاسد اداری عنوان کرد: در پرونده فساد اداری در شورای چهارم و شهرداری، بنیاد مسکن و دیگر پرونده‌ها اگرچه ایده آل کار نکردیم اما در حد توان و اطلاعات برخورد جدی صورت گرفت و آرای لازمه صادر شد.

وی درباره برخی پرونده‌های تخلفات در استان گفت: یکی از جرایم ارزی که در آذربایجان‌شرقی رخ داد تخلفی به مبلغ ۵۰ میلیارد دلار بود که هم‌اکنون این در تهران به این پرونده رسیدگی می‌شود.

این مقام قضایی با اشاره به سواستفاده برخی از افراد بی بضاعت نیز اظهار داشت: برخی سودجویان کارت بازرگانی به نام افراد بی بضاعت دریافت کرده و ارز دولتی گرفته‌اند که بخش عمده آن را در بازار فروخته‌اند و پرونده آنها نیز در دستگاه قضا می‌باشد.

وی ادامه داد: فرد دیگری ۴۰ میلیون دلار برای واردات کاغذ دریافت کرده که هیچ وارداتی انجام نداده والبته خوشبختانه ۲۵ میلیارد دلار از این مبلغ در مراحل رسیدگی به پرونده به حساب دولت برگشت داده شد، همچنین در پرونده شورای چهارم نیز در مراحل دادرسی تمام وجوه رشوه پس گرفته شد.

خلیل‌اللهی یادآور شد: همچنین پرونده‌ای داریم که ۹ متهم دارد و برخی از آنها صراف هستند که ارز مداخله‌ای گرفتند اما متاسفانه به جای وارد کردن این ارزها به بازار برای تعدیل قیمت‌ها بخش عمده‌ای را وارد بازار نکرند.

وی در خصوص کمک دادگستری به ایجاد اشتغال جوانان نیز ابراز داشت: در چند سال گذشته ۱۱ کارخانه‌ای که ۱۰۰ درصد تعطیل شده بودند از جمله تبریز کف و آهنگری تراکتورسازی تبریز توسط دادگستری استان راه اندازی شد و هم‌اکنون نیز در خط تولید هستند و ظرف چند هفته آینده سه کارخانه دیگر نیز راه‌اندازی می‌شوند.

رئیس دادگستری آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با هشدار به مزاحمین نوامیس گفت: برخورد جدی با مزاحمین نوامیس و اراذل و اوباش به مانند قبل انجام می‌شود تا بانوان با خیالی آسوده در جامعه حضور داشته باشند، البته در کنار این موضوع با فساد اداری نیز به شدت برخورد خواهیم کرد.