درآمد ۶۰ هزار میلیارد تومانی دولت از افزایش قیمت بنزین
درآمد ۶۰ هزار میلیارد تومانی دولت از افزایش قیمت بنزین
حسن‌نژاد گفت: دولت از این افزایش قیمت‌ بنزین، سالیانه حدود 60 هزار میلیارد تومان درآمد ماهیانه خواهد داشت

محمد حسن‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شمس با اشاره به آغاز سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت‌ها، اظهار داشت: از لحاظ قانون تغییر نرخ حامل‌های انرژی در چارچوب هدفمندی یارانه‌ها جزو اختیارات دولت است اما به شرطی که محل هزینه‌ی سود این افزایش قیمت‌ها قید شود.

وی خاطرنشان ساخت: دولت می‌خواست قیمت بنزین را به دست مجلس افزایش دهد اما نمایندگان ملت لایحه آنان رد کردند ولی مخالفتی نداشتند، مجلس در آن مقطع گفت به ما ربطی ندارد و طبق اختیارات‌تان می‌توانید نرخ را بالا بکشید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین با تصویب شورای سران قوا ایراد قانونی ندارد، توضیح داد: خیلی‌ها اکنون تاسف می‌خورند و ناراحت‌اند اما از نظر بنده کار خیلی خوبی کرده‌اند اما به شرطی که پول دریافتی از این مابه‌التفاوت را ماهیانه به قشر کم درآمد جامعه اختصاص دهند.

وی تصریح کرد: دولت از این افزایش قیمت‌ بنزین، سالیانه حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان درآمد ماهیانه خواهد داشت و می‌تواند یارانه ۱۸ میلیون نفر را ۵۰ هزار تومان افزایش دهد و مابقیول باقیمانده را در بخش‌های دیگر هزینه کند.

نماینده مرد مرند و جلفا با تاکید بر اینکه اشتباه دولت در افزایش قیمت بنزین با تکیه بر میزان انتقادات مردمی بود، ابراز داشت: حال که قیمت بنزین را افزایش دادند باید همزمان قیمت گازوئیل را هم با قیمت جهانی بالا می‌بردند تا دست قاچاقچی‌ها قطع شود.

وی افزود: تا  کی می‌خواهیم برای راضی نگهداشتن مردم، بنزین و سایر سوخت‌ها را در خیابان‌ها دود کنیم و بر حجم ترافیک بیافزاییم؛ این حرف‌ها را شاید سایر همکاران نزنند ولی من می‌گویم خوب کردند.

انتهای پیام/