درآمد عوارضی چقدر است؟!
درآمد عوارضی چقدر است؟!
با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت ظرف ۱۰ سال درآمد عوارضی قریب به یک هزار میلیارد تومان خواهد شد.

به گزارش شمس، در نشست خبری مشترک مدیرکل راهداری استان و سرمایه‌گذار آزادراه تبریز_سهند طرفین از پاسخ به سوال خبرنگار شمس درخصوص تعداد تردد خودرو از این آزادراه طفره رفتند تا همچنان برخی ابهامات باقی ماند اما باتوجه به شنیده‌ها حداقل میزان تردد خودرو از این مسیر در طول روز ۲۰ هزار به‌صورت رفت و ۲۰ هزار به‌صورت برگشت است که قطعا با مرور زمان این تعداد افزایش خواهد یافت.

سرمایه‌گذار پروژه در گفت‌وگو با خبرنگار شمس عنوان کرد ۳۰۰ میلیارد تومان آورده داشته است و مدیرکل راهداری استان نیز تاکید کرد دولت ۱۰۰ میلیارد تومان به‌صورت بلاعوض به این پروژه کمک کرده است و این بدان معناست که با عوارض دریافتی فعلا آورده و سود سرمایه‌گذار تامین می‌شود.

با یک دو دوتا چهارتا می‌توان دریافت باتوجه به عوارض ۶ هزار تومانی آزادراه در مسیر رفت و برگشت درآمد روزانه عوارضی در روز ۱۲۰ میلیون، در ماه ۳ میلیارد و ۶۰۰ و در سال ۴۳ میلیارد تومان می‌شود که با افزایش تردد و نرخ عوارض با مرور زمان رقم درآمد درشت‌تر می‌شود.

مدیرکل راهداری آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار شمس می‌گوید “برای عدم اخذ عوارض باید طبق قرارداد دولت آورده و سود سرمایه‌گذار را پرداخت کند یا آنکه طبق قرارداد عوارضی ادامه و این پول تامین شود. بنابراین اخذ عوارض تا تامین آورده و سود سرمایه‌گذار ادامه خواهد یافت.”

با اینکه معلوم نیست سود سرمایه‌گذار در قبال هزینه‌کرد ۳۰۰ میلیارد تومانی چقدر تعیین شده است اما حساب سرانگشتی می‌گوید قطعا ظرف مدت ۱۰ سال درآمد عوارضی با احتساب افزایش تردد و نرخ سالیانه عوارض قریب به یک هزار میلیارد تومان خواهد شد.

انتهای پیام /