دایره گفتمانی انقلاب اسلامی، جهان‌وطنی و مبتنی بر فطرت است/ مردم جمهوری آذربایجان ۷۰ سال دین خود را برابر کمونیسم حفظ کردند
دایره گفتمانی انقلاب اسلامی، جهان‌وطنی و مبتنی بر فطرت است/ مردم جمهوری آذربایجان ۷۰ سال دین خود را برابر کمونیسم حفظ کردند
متفکرآزاد دایره گفتمانی انقلاب اسلامی را جهان‌وطنی دانست و تصریح کرد: در این بین ما فراتر از جغرافیای کوچک دیگر کشورها برای خود مسیری تعریف کرده‌ایم که از یک دایره تمدنی برخوردار است.

به گزارش شمس، روح‌الله متفکرآزاد در بزرگداشت روز آذری‌های مسلمان جهان با اشاره به این‌که قفقاز از بسیاری جهات یک منطقه سوق‌الجیشی محسوب می‌شود، اظهارداشت: تحلیل واقعیات و اتفاقات در صحنه  قفقاز نیمه‌ای از ماجرا و تسلط بر سناریوهایی که در این منطقه وجود دارد، نیمه دیگر ماجرا است که با کنار هم قرار دادن این دو مهم، به تحلیل درستی از اوضاع حاکم بر قفقاز پی خواهیم برد.

وی با تاکید بر این‌که تا بر اکوسیستم موجود قفقاز واقف نباشیم، تحلیل خوبی نخواهیم داشت، یادآور شد: بازیگران منطقه‌ای عموما با اهداف و چشم‌اندازه‌ای خود سناریو طراحی می‌کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی دایره گفتمانی انقلاب اسلامی را جهان‌وطنی دانست و تصریح کرد: در این بین ما فراتر از جغرافیای کوچک دیگر کشورها برای خود مسیری تعریف کرده‌ایم که از یک دایره تمدنی برخوردار است.

وی برای‌ درک دایره گفتمانی انقلاب‌اسلامی، منویات مقام‌ معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی، یک دنیای دو قطبی وجود دارد، اما نه با قطب‌های شرق و غرب، بلکه با قطب‌های بین اسلام و استکبار تعریف می‌شودو نزاع ما با مستکبرین روبنایی نیست.

متفکرآزاد دایره گفتمانی انقلاب اسلامی را مبتنی بر فطرت دانست و عنوان کرد: واقعیت این بود که ملت‌های خسته از لیبرال دمکراسی و روزمرگی هم  طرفدار شیوه گفتمانی فطرت‌محور هستند و برای نیل به این مسیر صرفا زدودن برخی زنگارهای نقش بسته کافی است.

وی با اشاره به این‌که بعد از فروپاشی کمونیسم در آذربایجان، مردم آن‌جا برای بازگشت به اصل خود قدم برداشتند، ادامه داد: آن‌ها برای بازگشت به دین‌داری، برای بازگشت به فطرت خود که تنها دارایی بالقوه انسانی است، ۷۰ سال در برابر تمام تجهیزات کمونیسم ایستادند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم آذربایجان دین خود را با تعصبی که داشتند به نحوی حفظ کردند که طی ۷۰ سال استعمار کمونیستی، بدون هیچ خلل و سستی از نسلی به نسل دیگر منتقل شد.

وی وجود ریشه‌های حُبّ سیدالشهدا را از عوامل اصلی در حفظ طولانی مدت این ودیعه عنوان کرد و گفت: آن‌ها نشان دادند که شور و شعور حسینی را توامان دارند و این مهم در ذات، عمق و بنیه درونی آن مردم ریشه دوانده و این محبت، فصل جدانشدنی از بن‌مایه‌های هویتی و قومیتی مردم ساکن قفقاز است.

وی به انتقاد از این‌که در جمهوری آذربایجان، شاه اسماعیل را با لقب ادبی‌اش یعنی شاه خطایی می‌شناساند، اذعان داشت: مگر نقطه عطف شاه اسماعیل، تخلص شعری او است؟ مردم او را باید با با جایگاه حکمرانی‌اش بشناسند، او علمدار شیعه بوده در عصر خود واقعیتی غیرقابل کتمان است.

متفکرآزاد ترویج دین شناسنامه‌ای را از اهداف لابی‌های استکبار در منطقه قفقاز دانست و گفت:  این عوامل سعی دارند محوریت را در قفقاز از اسلام به سمت دورهم بودن قومیتی تقلیل دهند. ذاتا این ملت حریت طلب بوده و ملت امام حسین(ع) هستند و برای همین رابطه با رژيم کودک کش و غاصب صهیونیستی را بر نمی‌تابند.

وی گفت: برقراری  ۷۰ سال حکومت کمونیستی، تنها عامل جدایی مردم دو منطقه بود و کاخ کمونیسم نیز بنابه پیش‌بینی حضرت امام معلوم بود که فروخواهد پاشید چنانکه ایشان با نگرش عمیق خود حتی توصیه‌ به نیفتادن در دام لیبرالیسم بعد از کمونیسم کردند، موضوعی که بعدها بسیاری ا ایدئولوگ‌های شاخص جهان به آن معترف شدند.

انتهای پیام /