داوطلبان انتخابات شورا در آذربایجان‌شرقی پیش ثبت نام کنند
داوطلبان انتخابات شورا در آذربایجان‌شرقی پیش ثبت نام کنند
معاون سیاسی امنیتی استانداری و رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در استان باید اقدام به پیش ثبت نام الکترونیکی کنند.

به گزارش شمس، علیار راستگو، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه ارایه گواهی عدم سوء پیشینه  برای ثبت نام در انتخابات شوراها الزامی است، افزود: با توجه به اعتبار ۳ ماهه گواهی عدم سوء پیشینه، توصیه می شود داوطلبان احتمالی اخذ گواهی را به روزهای آخر موکول کنند تا در مراکز ارایه این خدمت، ترافیک ایجاد نشده و تهدیدی متوجه سلامتی آنان و مردم نشود.

وی با اشاره به زمانبندی انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراها در سطح شهر از روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه سال جاری و در سطح روستاها و تیره های عشایری از روز دوشنبه ۱۶ فروردین سال ۱۴۰۰ آغاز و به مدت یک هفته ادامه می یابد.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: بر اساس تبصره ۳ ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراها، داوطلبان در هنگام ثبت نام باید گواهی عدم سوء پیشینه خود را که از تاریخ صدور آن بیش از ۳ ماه نگذشته باشد، ارایه کنند.

راستگو، ادامه داد: داوطلبان باید پس از دریافت گواهی عدم سوء پیشینه و پیش ثبت نام الکترونیکی برای نهایی سازی آن به فرمانداری یا بخشداری مربوطه مراجعه کنند.

وی یادآوری کرد: داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز تیره های عشایری می‌ توانند از طریق مراجعه به دفاتر خدمات قضایی یا دفاتر پلیس +۱۰ و یا سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی به آدرس www. adliran.ir نسبت به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه خود اقدام کنند.

آذربایجان شرقی با چهار میلیون جمعیت دارای ۶۲ شهر و بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ روستاست.