دانش موشک‌‌‌های نقطه زن به واسطه دیپلماسی شهید سلیمانی به دست آمد
دانش موشک‌‌‌های نقطه زن به واسطه دیپلماسی شهید سلیمانی به دست آمد
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: اگر امروز ایران جزو سه کشوری است که دانش موشک‌های نقطه‌زن را در اختیار دارد به‌واسطه دیپلماسی سیاسی شهید حاج قاسم سلیمانی است.

به گزارش شمس، علیرضا منادی سپیدان روز چهارشنبه در همایش علمی‌ و پژوهشی مکتب حاج قاسم؛ دانشگاه و رسانه در دانشگاه آزاد اسلامی‌ واحد تهران مرکز، اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید به سردار شهید سلیمانی و شهید سلیمانی‌ها اقتدا کنند تا بتوانند یک سلیمانی دیگر را تربیت کنند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی‌با گرامیداشت حماسه بزرگ ۹ دی گفت: واقعاً در آن روز امام حسین (ع) به داد ملت ایران رسید و فتنه‌ای بزرگ خاموش شد.

منادی سپیدان اضافه کرد: انقلاب اسلامی‌همه خطوط سیاسی جدید را برهم زد و خط فکری و مکتب جدیدی را در عصر حاضر ایجاد کرد و یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای این مکتب تحول علمی‌بود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی‌کار خود را با آموزش به مردم آغاز کرد و یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی‌و امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی‌است.

رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی‌یادآورشد: امام (ره) چیزی از دنیا با خود نبرد و در تمام عمر ساده‌زیست بودند و پس از وفات پیشوای ملت ایران، شاهد بزرگ‌ترین تشیع پیکر رهبری مذهبی و سیاسی بودیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: خوشحال هستیم که در شورای انقلاب فرهنگی شاهد افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش دانشجویان رشته پزشکی هستیم و دانشگاه آزاد اسلامی‌نقش ویژه‌ای در این زمینه دارد.

منادی بیان کرد: قانون جهش شرکت‌های دانش‌بنیان که در مجلس تصویب شد تحولی بزرگ برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد می‌کند و به‌واسطه تسهیلاتی که به دانش‌بنیان‌ها می‌دهیم، زمینه توسعه بیش‌ازپیش علمی‌و فناوری فراهم می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی‌یادآورشد: به استناد مقالات بین‌المللی ایران در سی سال گذشته، به‌اندازه ۳۰۰ سال رشد علمی‌داشته است و امروز ما دیگر کشور جهان سوم نیستیم.

وی تصریح کرد: دانشی که مصرف می‌کنیم یکی از هنرهای نهادهای حاکمیتی است. اگر امروز ایران جزو سه کشوری است که دانش موشک‌های نقطه‌زن را در اختیار دارد به‌واسطه دیپلماسی سیاسی شهید حاج قاسم سلیمانی است.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی‌ادامه داد: وقتی کشور دوست و همسایه ایران یعنی سوریه مورد حمله قرار گرفت، شهید سلیمانی با ایمان به اینکه ما «ملت امام حسین (ع)» هستیم به نبرد کفار رفت و همواره در نزدیک‌ترین نقاط به دشمن حضور داشت. زمانی که از نبرد بازمی‌گشت نیز به دیدار خانواده‌های شهدای مدافع حرم می‌رفت و جویای احوال آن‌ها بود.

منادی با بیان اینکه شهید سلیمانی دو بار به بلوغ رسید، تصریح کرد: یکبار در جبهه‌های جنگ تحمیلی و در گام دوم در جنگ بین‌المللی و در حمایت از حرم ائمه اطهار در بالغ شد. این مرد بزرگ از همه مدافعان حرم دعوت کرد که به مبارزه با کفار بروند.

منادی ادامه داد: این شهید بزرگوار گروهی را شکست داد که میلیاردها دلار سرمایه از کشورهای غربی دریافت کرده بودند و با اعمال وحشیانه مردم در سراسر جهان را ترسانده بود و زمانی که شهید سلمانی رسید همه آنها عقب‌نشینی کردند.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه روز تشیع پیکر حاج قاسم سلیمانی تکرار مراسم وداع با پیکر مطهر امام خمینی (ره) بود، گفت: الگوی این مرد بزرگ امام علی (ع) بود و به هیچ دسته و گروه سیاسی تعلق نداشت و خود را متعلق به مردم می‌دانست و از همین رو دانشگاه‌های کشور امروز باید مکتب حاج قاسم سلیمانی را تدریس کنند.

انتهای پیام/