دانشگاه تبریز مرد افسانه‌ای دوران دفاع مقدس را پرورش داده است
دانشگاه تبریز مرد افسانه‌ای دوران دفاع مقدس را پرورش داده است
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دانشگاه تبریز، شهید باکری، مرد افسانه‌ای دوران دفاع مقدس و نخبگانی چون شهید پور شریفی، سازنده‌ی پل خیبر را پرورش داده است.

به گزارش شمس، عابدین خرّم در آئین اختتامیه‌ی پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه تبریز، اظهار کرد: افتخار میزبانی پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور در حالی نصیب دانشگاه تبریز به‌عنوان مشهد الشهدای دانشگاه‌های کشور شد که این دانشگاه شهید باکری، مرد افسانه‌ای دوران دفاع مقدس و نخبگانی چون شهید پور شریفی، سازنده‌ی پل خیبر را پرورش داده است و خدا را شاکرهستیم که امروز در این دانشگاه پیشکسوتان، همسنگران و هم‌رزمان این شهدا حضور دارند.

وی اضافه کرد: خدا قوت و خسته نباشید می‌گوییم خدمت همه‌ی کسانی که زحمت کشیده و برنامه‌ریزی کردند و رشته‌های مختلف ورزشی را پشتیبانی و داوری کردند تا این المپیاد و این اختتامیه به خوبی برگزار شود.

خرّم خاطرنشان کرد: ورزش در مکتب ما یک ارزش است چرا که در دوران کودکی نیز معلمین ما سوالاتی مانند «علم بهتر است یا ثروت؟ علم بهتر است یا قدرت؟ علم بهتر است یا عزت؟ علم بهتر است یا ورزش؟» را از ما می‌پرسیدند اما باید در کنار همه‌ی این‌«یا»ها «با» بگذاریم تا معنای شایسته‌تری داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه بیان کرد: کسی که ورزش می‌کند، جسم سالم، تن سالم و مطمئناً روح سالم خواهد داشت که این موضوع سبب می‌شود، یک انسان در ابعاد مختلف زندگی خود رشد، تعالی و پویایی داشته باشد؛ لذا این المپیادها در مجموعه‌های علمی و دانشگاهی سبب می‌شود تا استعدادهای علمی شکوفا شود و هرچه فعالیت ورزشی در مراکز علمی رشد و نمو داشته باشد، به همان مقدار از لحاظ علمی و آموزشی نیز مهم، موثر و ارزشمند خواهد بود و قهرمانان ورزشی و علمی را تحویل جامعه می‌دهد که این مطلوب‌تر و بهتر است.

انتهای پیام/