دانشگاه‌ منشاء تحول و رشد هر جامعه است
دانشگاه‌ منشاء تحول و رشد هر جامعه است
رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها، در تمام دنیا منشاء تحول و پیشرفت جامعه هستند، گفت: امروزه می‌توان تمامی مسایل و مشکلات جامعه با طرح در مراکز علمی و دانشگاه‌ها حل کرد، چراکه دانشگاه‌ منشاء تحول و رشد هر جامعه به شمار می‌رود.

به گزارش شمس، میررضا مجیدی در مراسم تجلیل از پژوهشگران، فناوران و حامیان پژوهش دانشگاه تبریز، با معرفی اجمالی دانشگاه در عرصه‌های تولید علم، فناوری و دانش، افزود: این دانشگاه، در حال حاضر با داشتن نزدیک ۸۰۰ نفر هیات علمی، بیش از ۲۰ هزار دانشجو، چندین قطب علمی و مراکز تحقیقاتی، یکی از بزرگترین مرکز علمی شمالغرب کشور و از جمله یکی از دانشگاه‌های جامع و برتر کشور است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز از سال ۱۳۲۶ منشاء حرکت‌های بزرگ اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و تولید علم و فناوری در کشور بوده است، تشریح کرد: این دانشگاه در سال ۶۵ به خاطر تولید ادوات برای رزمندگان اسلام مورد بمباران رژیم بعثی قرار گرفت و در این ارتباط نیز ۲۲ تن از دانشجویان دانشکده فنی شهید شدند.

حجت‌الاسلام محمد انوری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این مراسم، با اشاره به اهمیت و جایگاه علم و دانش، گفت: امروزه پتانسیل‌های زیادی در تولید علم و فناوری در کشور داریم که متاسفانه کمتر به جایگاه تولید علم و دانش با توجه به نیاز جامعه توجه شده است، از این رو باید بیش از اینها با توجه به ظرفیت‌های کشورمان به این مسئله پرداخته شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در این مراسم، با ارایه گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی یک‌ساله دانشگاه، گفت: با توجه به عملکرد بخش‌های مختلف پژوهش این دانشگاه، در مقایسه با سال‌های گذشته در بسیاری از شاخص‌ها روند رو به رشدی داشته است.

اصغر عسگری در ادامه ضمن اشاره به برگزاری بیش از ۱۰۰ برنامه در دانشکده‌ها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه تبریز به مناسبت هفته پژوهش، افزود: با توجه به شیوع کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، امسال اجرای برنامه‌ها متفاوت با سال‌های گذشته و به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: از مهم‌ترین برنامه‌ها میتوان به برگزاری سخنرانی علمی و کارگاه آموزشی با حضوراساتید دانشگاه تبریز و برخی از اساتید دانشگاه‌های خارج از کشور اشاره کرد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، در هفته پژوهش و فناوری از ۳۶ اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز، سایر پژوهشگران و حامیان پژوهش با حضور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و استاندار آذربایجان شرقی به صورت مجازی تجلیل بعمل آمد.