دانشجویان نقش حلقه های میانی حاکمیت را دارند/ دانشجو را نباید برای دغدغه اش مواخذه کرد
دانشجویان نقش حلقه های میانی حاکمیت را دارند/ دانشجو را نباید برای دغدغه اش مواخذه کرد
از سوالات پرتکرار جوانان از رهبری این است که وظیفه دانشجویان و جوانان در زمان فعلی انقلاب چیست؟ ایشان نیز تاکید دارند که دانشجویان باید نقش حلقه های میانی حاکمیت را ایفا کنند.

به گزارش شمس، حجت الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در دیدار با تشکل‌های دانشجویی با بیان این‌که دیدارهای دانشجویی برایم شیرین، جذاب و دل‌نشین است، اظهارداشت: نظرات خوبی توسط برداران و خواهران دانشجو در تشکل‌های مختلف داده شد که بیانگر سطح بالای فکری و دغدغه‌مندی جوانان عزیز است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری بر تاثیرگذاری و نقش آفرینی جوانان و دانشجویان درمراکز تولید فکر و پیشران حرکت های تحولی و جهادی در مسائل گوناگون سطح جامعه اهمیت ویژه ای قائل هستند، گفت: دانشجو در دیدگاه ایشان تحول خواه، تحول گرا، اثرگذار، جهادی و نوآور است.

وی با تاکید بر این که توصیه های معروفی از سوی مقام معظم رهبری به دانشجویان در طول دیدارهای مختلف گفته شده است، ادامه داد: خودسازی فردی و اجتماعی، پرهیز از انفعال و انحراف، داشتن روحیه مطالبه گری، انتقاد در کنار پیشنهاد، درک اهمیت گفتمان سازی، داشتن صراحت، توجه به پیشرفت علمی، اهمیت عفاف و حجاب، انقلابی و اسلامی ماندن و پرهیز از غربگرایی به همراه بصیرت، داشتن سوء ظن به جریان رسانه ای دشمن و… موارد از جمله توصیه های ایشان به دانشجویان است.

آل‌هاشم با اشاره به این که در فاصله گذار بین نظام اسلامی و تحقق دولت اسلامی هستیم و نیاز است که در این برهه تشکل های دانشجویی تقویت شوند، اذعان داشت: از سوالات پرتکرار جوانان از رهبری این است که وظیفه دانشجویان و جوانان در زمان فعلی انقلاب چیست؟ ایشان نیز تاکید دارند که دانشجویان باید نقش حلقه های میانی حاکمیت را ایفا کنند.

وی خاطرنشان ساخت: دانشجویان اگر بتوانند نقش پل ارتباطی بین خود و مردم را ایفا کنند می توانند کمک موثری به پیشرفت انقلاب اسلامی داشته باشند و اگر نگاه حرفه ای داشته باشند و این وظیفه را با ورود جدی در جهاد های مختلف اعم از جهاد علمی، سازندگی و تبیین پیش ببرند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به سخن شهید بهشتی مبنی بر این که دانشجو موذن جامعه است و اگر خواب بماند نماز ملت قضا می شود، از برخی نامهربانی ها نسبت به دانشجویان دغدغه مند انتقاد کرد و گفت: دانشجو را نباید برای دغدغه اش مواخذه و پرونده دار کرد.

آل‌هاشم در پاسخ به انتقادات برخی نمایندگان تشکل های دانشجویی از بلاتکلیفی دستگاه تعلیم و تربیت در استان اذعان داشت: بنده از ابتدا در انتصابات دخالتی نکرده و نخواهم کرد ولی انتقادات دانشجویان بجا بوده و باید با جلوگیری از دخالت های نابجا و اتحاد گزینه ای در خور شان آموزش و پرورش استان انتخاب شود.

انتهای پیام /