داشتن زنجیرچرخ برای تردد در راه‌های آذربایجان‌شرقی ضروری است
داشتن زنجیرچرخ برای تردد در راه‌های آذربایجان‌شرقی ضروری است
معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به شروع بارش برف و کولاک در راه‌های ارتباطی این استان گفت: برای تردد در راه‌های استان به ویژه در مناطق کوهستانی داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی ضروری است.

به گزارش شمس، غلامرضا رسول زاده، روز پنجشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه با شروع بارش برف گروه های راهداری با استفاده از امکانات و تجهیزات لازم در راه های اصلی، شریانی و فرعی استان مستقر شده و در حال برف روبی و نمک پاشی راه ها هستند، افزود: با وجود بارش برف تمامی راه های اصلی، فرعی و شریانی استان باز بوده و تردد در آن ها در جریان است.

وی اظهار داشت: بیشترین بارش برف در آزادراه تبریز – زنجان و راه های ارتباطی مراغه – هشترود، تبریز – اهر – کلیبر، تبریز – ملکان و بستان آباد – سراب روی داده و بارش برف در سایر راه های ارتباطی استان نیز در جریان است.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی، گفت: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی و فعالیت سامانه بارشی و کولاک تا اواخر روز جمعه، رانندگان و مسافران از ترددهای غیرضروری به ویژه در مناطق کوهستانی خوددداری کنند.

رسول زاده، با بیان اینکه بیش از ۱۴ هزار کیلومتر راه استان تحت پوشش راهداری زمستانی است، ادامه داد: ۳۸ منطقه کوهستانی استان نیز برفگیر بوده و این اداره کل در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه و بکارگیری همه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت های راهداری به ویژه در مسیرهای پرتردد به مترددین جاده ها خدمات رسانی می کند.

وی یادآوری کرد: راهدارخانه های واقع در جاده های اصلی و فرعی نیز جهت امدادرسانی و ارایه خدمات به موقع به مسافران و کاربران راه ها، تجهیز و آماده سازی شده و راهداران آماده همکاری و تعامل با مسوولان استانی و شهرستانی، نیروهای انتظامی و پلیس راه، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبور و مرور در فصل زمستان هستند.

رسول زاده، به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/