خیز سیاست‌مندان برای کرسی‌های سبز بهارستان
خیز سیاست‌مندان برای کرسی‌های سبز بهارستان
انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی سیاست‌مداران متعددی را از خطه‌ی آذربایجان‌شرقی به‌وجد آورده است و برخی چهره‌های شاخص تبریز نیز قصدِ حضور در بهارستان کرده‌اند.

سیاسی شمس: انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی سیاست‌مداران متعددی را از خطه‌ی آذربایجان‌شرقی به‌وجد آورده است و برخی چهره‌های شاخص تبریز نیز قصدِ حضور در بهارستان کرده‌اند.

در این میان برخی چهره‌ها از ماه‌ها قبل فعالیت انتخاباتی‌شان را آغاز کرده‌اند و از طرحِ نامشان به‌عنوان نامزد ماراتن مجلس دوازدهم اِبایی ندارند اما گروهی دیگر یا در پشت پرده مشغول فعالیت‌های انتخاباتی‌اند و یا هنوز برای انجام این ریسک مردد مانده‌اند و طی روزهای آتی تصمیم‌شان را نهایی می‌کنند.

تاکنون حضور تعدادی از چهره‌ها در انتخابات مجلس مسجل شده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان صابر پرنیان (رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی) و علی جعفری‌آذر (فرماندار تبریز) را نام برد.

جعفر پاشایی (مدیرکل اسبق آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی) نیز در نگاه رسانه‌ها از گزینه‌های انتخاباتی است و چنانچه قصد کاندیداتوری از حوزه انتخابیه هشترود را داشته باشد بایستی طی روزهای آتی شاهد استعفاء او باشیم.

در کارزار انتخابات مجلس دوازدهم تنها شورانشین تبریز که قصد حضور در انتخابات را قاطعانه رد کرده است، حجت‌الاسلام رسول برگی (رئیس شورای شهر تبریز) است و اخبار واصله حکایت از کاندیداتوری یاسین بجانی (دبیر شورای اسلامی تبریز) دارد. هرچند این عضو شورای تبریز تاکنون تصمیم قطعی جهت شرکت در انتخابات از حوزه‌ی انتخابیه مرند را اتخاذ نکرده است اما در دوراهی سختی قرار دارد.

رضا رحمانی (وزیر اسبق صمت)، حمید منجم (سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی)، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی (مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی)، محمد حسین صومی (رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تبریز) و نسرین پیرسمساری (مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور بانوان) نیز از جمله افرادی هستند که مدت‌هاست نام‌شان به‌عنوان کاندیدا مطرح است.

از میان نمایندگان فعلی نیز احمدعلیرضا بیگی، روح‌الله متفکرآزاد و مسعود پزشکیان، از شانس بالایی جهت ادامه وکالت برخوردار هستند. علیرضا منادی نیز جزو گزینه‌هایی است که حضورش در مجلس دوازدهم در صورت کاندیداتوری قطعی به نظر می‌رسد.

انتهای یپام /

  • نویسنده : میلاد نوروزی