خیران مدرسه‌ساز را دچار مسایل حاشیه‌ای نکنید
خیران مدرسه‌ساز را دچار مسایل حاشیه‌ای نکنید
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ساز و کاری اندیشیده شود تا خیران در اقدامات خود برای ساخت و ساز درگیر مسایل حاشیه‌ای نباشند.

به پزارش شمس، زین العابدین رضوی خرّم امروز چهارشنبه در بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی اظهار کرد: خیران نباید برای ساخت‌وساز فضاهای آموزشی درگیر مسایل حاشیه‌ای باشند و بتوانند گام‌های بزرگتری در احداث مدارس بردارند.

وی یادآوری کرد: مردان و زنان نیکی که با نام خیران مدرسه‌ساز از دیار آذربایجان شرقی برخاسته‌اند محور آینده‌سازی در کشور بوده‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی تبریز را مهد علم و ادب دانست و گفت: بیشتر کمبودهای حوزه آموزش با مشارکت خیران در استان رفع شده است.

وی گفت: خیران مدرسه‌ساز جزو آینده‌سازان کشور هستند و این جمع فرهیخته می‌توانند به کاستی‌های آموزش و پرورش پایان دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز هم خیرین مدرسه ساز را هموارکنندگان مسیر تعلیم و تربیت دانست و با اشاره به ماندگاری این حرکت خیرخواهانه گفت: امروز در عرصه آموزش و پرورش کشور بیشترین و سنگین ترین مسئولیت برعهده معلمان است و اقدامات خیران بدون تردید هموار کننده این مسیر سخت است.

حجت الاسلام پوررادی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز استان را مهد خیران بنام و بزرگی دانست که در راه توسعه و اعتلای کشور قدم های بزرگی برداشته اند و افزود: احداث بیش از ۵۰۰ مدرسه در کارنامه خیران استان ثبت شده است.

گفتنی است؛ یک‌هزار ‌و ۵۷ خیر مدرسه‌ساز وجود دارد وکه سال گذشته ۲۲۰ میلیارد تومان تعهد آنان براس ساخت مدارس بود.

۱۳۴ پروژه با حدود ۵۱۰ کلاس درس توسط خیران آذربایجان شرقی در حال ساخت است که تعدادی از آنها به طور کامل خیرساز بوده و برخی نیز با مشارکت دولت و خیران ساخته می شود.

شهرستان‌های ملکان، عجب شیر و شبستر در خصوص مدرسه سازی پیشتاز هستند و میزان مشارکت های خیران در این شهرستان ها بیشتر است.

انتهای پیام /