خیران مدرسه‌ساز آذربایجان‌شرقی ۷۵۰ کلاس درس می‌سازند
خیران مدرسه‌ساز آذربایجان‌شرقی ۷۵۰ کلاس درس می‌سازند
مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از نظر مشارکت خیران در امر مدرسه‌سازی رتبه دوم کشور را داریم، اعلام کرد: خیران مدرسه‌ساز استان امسال ۷۵۰ کلاس می سازند.

به گزارش شمس، پیام صدقی در آئین خشت گذاری مدرسه عاشورایی طرح «آجر به آجر» در روستای «قویون قشلایی» هشترود گفت: سال گذشته ۶۰۰ کلاس درس در آذربایجان شرقی احداث شد که ۵۰ درصد آن توسط خیران و یا به صورت مشارکتی ساخته شد و امسال نیز با مشارکت خیران ۷۵۰ کلاس درس احداث می شود.

وی افزود:  امسال خیران استان حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای مدرسه سازی کمک کرده اند که رتبه دوم کشوری را داریم.

وی اظهار کرد: حدود ۴۰ درصد مدارس در آذربایجان شرقی نیاز به تخریب و یا مقاوم سازی دارند.

مدیر کل توسعه،  تجهیز و نوسازی مدارس آذربایجان شرقی در مورد وضعیت اجرای طرح «آجر به آجر» هم گفت: تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ازهم استانی ها در این طرح شرکت کرده اند.

وی هدف از این اقدام را اشاعه فرهنگ مشارکت برای مدرسه سازی و استفاده از ظرفیت خیران عنوان کرد و افزود: همه ساله، خیران برای کار خیر مدرسه سازی قدم برمی دارند؛ اما امسال برای همگانی شدن این کار خیر، پویش مردمی «آجر به آجر» اجرا می شود تا با اهدای یک آجر هم که شده، امکان مشارکت برای همه اقشار جامعه در ساخت و توسعه مدارس فراهم شود.

وی همچنین سرانه فضای آموزشی آذربایجان شرقی را برای هر دانش آموز ۵.۸ متر مربع اعلام کرد.

فرماندار هشترود هم گفت: ۵۶ مدرسه از مجموع ۱۴۰ فضای آموزشی موجود در هشترود فرسوده است و به نوسازی نیاز دارد.

امین امینیان با بیان اینکه باید در کنار احداث مدرسه در زمینه ارتقای سطح علمی نیز تلاش شود، افزود: خیرین در تجهیز مراکز علمی و فنی و حرفه ای و کار و دانش  نیز وارد شوند و کمک کنند.

مدرسه ۶ کلاسه روستای قویون قشلایی بخش مرکزی هشترود جزء ۳۱ مدرسه کشور و تنها مدرسه استان است که با مشارکت های مردمی در پویش طرح آجر به آجر احداث خواهد شد.