خیابان شریعتی تبریز پیاده‌راه می‌شود
خیابان شریعتی تبریز پیاده‌راه می‌شود
ر جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان آذربایجان شرقی تشکیل شورای حمل‌ونقل و ترافیک کلانشهر تبریز و ایجاد پیاده‌راه در خیابان شریعتی تبریز تصویب و نحوه اجرای پیاده‌راه در خیابان جمهوری بررسی شد.

به گزارش شمس، جواد رحمتی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان، با تأکید بر اینکه زیست‌پذیر بودن شهرها در ابعاد مختلف باید اولویت شوراها و شهرداری‌ها باشد، اظهار داشت: یکی از مولفه‌های زیست‌پذیر بودن، احساس امنیت شهروندان به هنگام تردد در شهر است. امروزه انسان‌محوری یکی از مولفه‌های مهم و اساسی در شهرسازی است و با کارهای نمایشی و فانتزی نمی‌توان این موضوع را محقق کرد.

وی در این زمینه به ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری در شهر تبریز اشاره کرد و گفت: دوچرخه‌سواری یکی از ظرفیت‌های حمل‌ونقل شهری است و اگر می‌خواهیم از این ظرفیت استفاده کنیم باید مسیر ویژه دوچرخه‌سواری ایجاد کنیم نه مسیری که نه ابتدا دارد و نه انتها.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هر کاری که بدون هدف انجام شود اتلاف هزینه است، افزود: مسیر مهرانه‌رود بستر بسیار مناسبی برای ایجاد مسیر ویژه دوچرخه‌سواری با کمترین هزینه است که پیشنهاد آن را به شهرداری تبریز داده‌ایم.

وی همچنین ایجاد پیاده‌راه‌های شهری را یکی از اقدامات ارزشمند در راستای انسان‌محوری در شهر دانست و گفت: ایجاد پیاده‌راه در خیابان جمهوری به تصویب شورای ترافیک استان رسیده و باید اجرا شود، اما به نظر می‌رسد اراده کافی برای اجرای آن وجود ندارد. تجربه موفق ایجاد پیاده‌راه در یکی از خیابان‌های اصلی شهر میانه که با اقناع و جلب اعتماد مردم و جسارت و ابتکار شهرداری میانه انجام شد باید الگوی شهرداری تبریز باشد.

رحمتی همچنین با تشکیل شورای حمل‌ونقل و ترافیک کلانشهر تبریز موافقت کرد و افزود: پشتیبانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حوزه حمل‌ونقل ترافیک جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه پلیس مجهز و توانمند از شاخصه‌های شهر توسعه‌یافته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه رفتار پلیس در قضاوت مردم تأثیرگذار است باید حمایت‌های لازم از پلیس از نظر تجهیزات و امکانات صورت گیرد.

در این جلسه تشکیل شورای حمل‌ونقل و ترافیک کلانشهر تبریز و ایجاد پیاده‌راه در خیابان شریعتی تبریز تصویب و نحوه اجرای پیاده‌راه در خیابان جمهوری بررسی شد.

انتهای پیام/