خودروهای فاقد معاینه فنی و صنایع آلاینده اطراف تبریز اعمال قانون شوند
خودروهای فاقد معاینه فنی و صنایع آلاینده اطراف تبریز اعمال قانون شوند
عابدین خرم بر لزوم اجرای دقیق مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای تبربز و اعمال قانون برای متخلفان تاکید کرد.

به گزارش شمس؛ عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای تبریز، اظهار داشت: از ابتدای پاییز امسال بیش از ۱۰ بار با مسئولان ارشد کشور در خصوص آلودگی هوای تبریز مکاتبه کرده‌ایم که در نتیجه این پیگیری‌ها، نیروگاه تبریز از هفته گذشته با سوخت گاز فعالیت می‌کند.

وی افزود: با توجه به افزایش مصرف گاز و برق در کشور و محدودیت‌های موجود در این حوزه، مسئولان باید مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری خود را افزایش دهند تا بتوانیم این دوره را سپری کنیم.

خرّم با اشاره به مصوبات کارگروه آلودگی هوا ازجمله الزام دستگاه‌ها به خاموش کردن سیستم‌های گرمایشی در خارج وقت اداری گفت: متأسفانه برخی از دستگاه‌ها به این مصوبه عمل نمی‌کنند که باید با آن‌ها برخورد شود.

وی همچنین اعمال قانون برای خودروهای فاقد معاینه فنی و صنایع آلاینده اطراف تبریز را خواستار شد و گفت: فعالیت رسانه‌ای و تبلیغاتی برای اقناع و جلب همراهی مردم نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: هوای شهر تبریز امروز برای چهارمین بار در سال جاری، در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود این وضعیت تا بعد از ظهر فردا ادامه داشته باشد.

عباس‌نژاد افزود: سوخت نیروگاه تبریز از مازوت به گاز تبدیل شده است که اگر این اتفاق نمی‌افتاد، شاهد شرایط بحرانی در تبریز بودیم.

وی همچنین از تداوم اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر تبریز خبر داد و گفت: محدوده این طرح برای خودروهای باری و دیزلی هم مشخص شده و به زودی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/