خودروهای تک سرنشین، گره ترافیک را کور می‌کنند/ کم توجهی به شهر انسان محور در تبریز!
خودروهای تک سرنشین، گره ترافیک را کور می‌کنند/ کم توجهی به شهر انسان محور در تبریز!
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ما باید برنامه هایی در نظر بگیریم تا از ورود خودروهای تک سرنشین به محدوده مرکزی شهر جلوگیری شود چرا که خودروهای تک سرنشین عامل اصلی ترافیک در سطح شهر به شمار می روند.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام رسول برگی، امشب در  جلسه فوق العاده کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز که به منظوربررسی مساله تشدید ترافیک درون شهری تبریز تشکیل شده بود، اظهار کرد: جالب است دستور جلسه کمیسیون به خاطر ترافیک است ولی اکثریت اعضا به دلیل اینکه در ترافیک گیر کرده‌اند با تاخیر به جلسه می آیند.

وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: قبلا در خصوص حمل و نقل ترکیبی مباحثی را ارائه کرده بودم و در رابطه با مزایای این امر صحبت هایی داشتم، در کشورهای اروپایی بحث حمل و نقل ترکیبی امتحان شده و نتیجه مثبتش مشاهده شده است.

این عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود افزود: به نظرم بهتر است ما در راستای موضوع حمل و نقل ترکیبی اقدامات جدی در نظر بگیریم تا برنامه هایی که قبلا قرار بود در شهر اجرایی شود مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: ما باید برنامه هایی در نظر بگیریم تا از ورود خودروهای تک سرنشین به محدوده مرکزی شهر جلوگیری شود چراکه خودروهای تک سرنشین عامل اصلی ترافیک در سطح شهر به شمار می روند.

حجت الاسلام برگی در بخش دیگری از سخنانش ضمن ابراز گلایه از پلیس راهورعنوان کرد: مامور راهور در سطح شهر بسیار اندک هستند، اگر این نهاد نیازمند تقویت نیروی انسانی بوده شهرداری می تواند کمک هایی داشته باشد تا اقدامات به صورت سریع اجرایی شود.

این عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در بخشی هم افزود: در همه جای دنیا ساعات فعالیت اداره ها، مدارس و دانشگاه ها تغییر یافته است، تا زمانیکه این موضوع تغییر نیابد شاهد ترافیک های شدید در شهر خواهیم شد.

برگی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر این است که متاسفانه به شهر انسان محور کم توجهی شده  و بهتر است بیشتر از پیش این مهم در نظر گرفته شود و همچنین نسبت به ایجاد  پیاده راه ها و سنگ فرش اقدام شود.

مقرر گردید شهرداری تبریز از محل عوارض کسر پارکینگ نسبت به احداث و توسعه پارکینگ های عمومی مخصوصا در محدوده خیابان ارتش و سایر محلات مشابه اقدام نماید.

همچنین مقرر گردید شهرداری نسبت به تنظیم ساعات فعالیت مدارس، ادارات و دانشگاه ها اقدام کرده و نتیجه را اعلام کند، همچنین مطالعات و اقدامات لازم در خصوص پایانه های مسافری درون شهری و حمل بار صورت گیرد.

مقرر گردید در رابطه با استفاده از بحث حمل و نقل ترکیبی، راهکارهایی برای رفع ترافیک مسیر چایکنار، بازنگری سیاست های شهرسازی نیز اقدامات و مطالعاتی صورت گیرد.

پایان پیام/