خودباوری در حوزه‌های علم و فناوری ضروری است
خودباوری در حوزه‌های علم و فناوری ضروری است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: خودباوری و ایمان به توان داخلی برای پیشرفت و ادامه حرکت روبه جلو کشور در حوزه‌های علم و فناوری ضروری است.

به گزارش شمس، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم دیشب در بازدید از پژوهشکده رانشگرهای فضایی تبریز با بیان اینکه توجه به پژوهش، علم و فناوری و پیوند آن با دانشگاه رمز موفقیت علمی کشور است، افزود: کار پژوهشگران این پژوهشکده قابل قدردانی و ارزشمند بوده و وجود دانشمندان جوان در این مرکز مایه افتخار برای کشور و موجب برکت و دلگرمی مردم است.

رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی تبریز نیز در این مراسم گفت: این پژوهشکده در سال ۱۳۶۴ با عنوان واحد مهندسی پشتیبانی تاسیس شد و در سال ۱۳۶۷ با توجه به لزوم توسعه مراکز تحقیقاتی و علمی کشور برای رفع مشکلات فنی مهندسی با نام مرکز تحقیقات مهندسی آذربایجان شرقی تا سال ۸۹ فعالیت خود را ادامه داد.

حسن رضایی، افزود: از سال ۱۳۹۰ با توجه به توانمندی های تخصصی، دانش فنی، سابقه اجرا و مدیریت کلان طرح های متعدد ملی و امکانات و زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری از یک سو و شکل گیری ساختار فضایی کشور زمینه برای ادغام این مرکز در پژوهشگاه فضایی ایران و ارتقاء آن با عنوان پژوهشکده رانشگرهای فضایی فراهم شد.

وی اظهار داشت: گروه های پژوهشی این پژوهشکده شامل گروه های عملگر، مکانیزم و رانشگرهای الکتریکی بوده و پژوهشگران جوان و توانمندی در قالب این گروه ها فعالیت می کنند.

رضایی، با بیان اینکه این پژوهشکده دستاوردهای ارزشمند و قابل اتکایی را در عرصه فناوری فضایی دارد، ادامه داد: برخی از طرح های انجام شده شامل انواع مختلف چرخ عکس العملی، پین پولر، بوم گرادیان جاذبه، مکانیزم بازکننده آنتن، چاقوی حرارتی و رانشگر یونی است.