خطر تعطیلی کارخانجات استان با توزیع ناعادلانه برق/ از حق صنعت آذربایجان دفاع خواهیم کرد
خطر تعطیلی کارخانجات استان با توزیع ناعادلانه برق/ از حق صنعت آذربایجان دفاع خواهیم کرد
پرنیان گفت: باید تخصیص برق به واحد های بزرگ آذربایجان‌شرقی مانند استان های دیگر عادلانه و متناسب با سهم سرانه صنعتی اتفاق بی‌افتد، نه که کارخانجات ما تعطیل شود و به تولید آسیب برسد.

به گزارش شمس؛ صابر پرنیان با انتقاد از برنامه قطعی اعلام شده برای واحدهای صنعتی، عنوان کرد: با فرارسیدن پیک گرما از اواسط خرداد، مصرف برق به صورت تصاعدی افزایش یافته و از آنجا که برنامه‌ریزی مناسبی برای رشد تولید برق متناسب با نیاز کشور نداشته‌ایم، با خاموشی‌ در سطح کشور اعم از قطعی برق واحدهای صنعتی و تولیدی روبه رو هستیم.

وی ادامه داد: طبق ماده ۲۵ تسهیل فضای کسب و کار در صورت کمبود انرژی باید در مرحله آخر به سمت واحدهای صنعتی و تولید رفت. با مدیریت برق در حوزه های تجاری، خدماتی و مصارف عمومی میتوانیم قطعی برق صنعتی را به مرحله آخر انتقال بدیم‌، اما متاسفانه در استان ما برعکس عمل می‌شود.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی افزود: با بررسی های صورت گرفته توسط وزارت نیرو در حوزه برق رسانی به مراکز صنعتی و تولیدی استان آذربایجان شرقی ظلم بزرگی می‌شود. در شهرک های صنعتی تهران هفته ای یک بار قطعی برق دارند، اما در استان آذربایجان شرقی قطعی برق در طول هفته ۲ روز اعمال می‌شود.

وی تاکید کرد: باید تخصیص برق به واحد های بزرگ آذربایجان‌شرقی مانند استان های دیگر عادلانه و متناسب با سهم سرانه صنعتی اتفاق بی‌افتد، نه که کارخانجات ما تعطیل شود و به تولید آسیب برسد.

پرنیان توضیح داد: در حوزه صنایع فولادی ما قطب سوم صنایع فولاد کشور هستیم، بطوری که ۲۴ درصد تولید و از ۱۵ درصد صادرات فولاد در استان آذربایجان شرقی انجام می‌گیرد، دیگر مزیت صنایع فولاد استان این است که تمام سرمایهگذاری های ما مربوط به بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ی تخصیصی سه ماه آینده برق آذربایجان شرقی نسبت به استان های دیگر کاملا ناعادلانه اتفاق افتاده، بیان کرد: اگر این اتفاق بیوافتد تمام کارخانه های فولادی و کارخانه سیمان صوفیان به طور کامل تعطیل خواهد شد. ما به‌عنوان متولی صنعت تولید، قطعا جلوی این امر می‌ایستیم و از حق صنعت آذربایجان شرقی دفاع خواهیم کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه اگر ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی شود، صنایع تولیدی آسیب نخواهند دید، افزود: وزارت نیرو باید تغییر رویه بدهد و قطعی برق واحد های صنعتی و تولیدی را در آخرین مرحله قرار دهد و اجازه ندهد صنایع در این شرایط خاص کشور تعطیل شوند. از این سال نهضت ساخت مسکن شروع می‌شود و اگر سیمان و فولاد ما تعطیل شود از این نظر ما آسیب خواهیم دید.

انتهای پیام /