خسارت ۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی برف و سرمازدگی به باغات و مزارع میانه
خسارت ۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی برف و سرمازدگی به باغات و مزارع میانه
معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه میانه گفت: خسارت ناشی از برف و سرما به باغات میوه و مزارع این شهرستان بیش از یکهزار و 300 میلیارد ریال است.

جلال رحیم زاده با اشاره به کاهش شدید دما طی این هفته در استان و شهرستان میانه، افزود: در اولین روزهای اردیبهشت ماه نفوذ سرمای دیررس بهاره، به ویژه افت دمای هوا موجب شد که به رغم هشدارها و اقدامات صورت گرفته خسارت سنگینی به باغداران میانه وارد شود.

وی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه امسال دمای هوا در شهرستان تا منفی ۳ و حتی ۴ درجه کاهش یافت، تشریح کرد: سرمای امسال نیز مثل سرمای سال گذشته در این فصل، درختان میوه این شهرستان را که به بار نشسته بودند از بین برد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان میانه با اشاره به میزان خسارت درختان هسته دار این شهرستان براساس برآوردهای اولیه کارشناسان جهادکشاورزی، افزود:  75 درصد محصول درختان گردو، ۷۰ درصد زردآلو ، درختان هلو، شفتالو، گوجه و آلو و ۶۵ درصد درختان بادام، آلبالو و گیلاس بر اثر سرمازدگی خسارت دیده اند.

مهندس رحیم زاده با اشاره به وارد شدن این میزان خسارت با وجود تدابیر و اقدامات انجام شده از سوی مسئولان و باغداران، یاد آور شد: باغداران شهرستان میانه با دارا بودن ۱۱هزار و۳۳۰ هکتار باغ میوه، ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات سردرختی به بازار عرضه می کنند . مدیر جهادکشاورزی شهرستان میانه به سنگین بودن خسارت ناشی از سرمازدگی اشاره کرده و خواستار حمایت فوری و جبران خسارت باغداران این شهرستان شد .