خسارت ۱۰ میلیارد تومانی زمین‌لرزه به زیرساخت‌های جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
خسارت ۱۰ میلیارد تومانی زمین‌لرزه به زیرساخت‌های جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری بامداد جمعه ترکمانچای، ۱۰ میلیارد تومان به راه‌ها و پل‌های آذربایجان شرقی در شهرستان های سراب و میانه خسارت زد.

به گزارش شمس، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در زمین لرزه اخیر هفت میلیارد تومان به جاده ها و سه میلیارد تومان به پل ها خسارت وارد شده است.

اروجعلی علیزاده با بیان اینکه هفت دهنه پل در اثر زلزله و پس لرزه‌های آن در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی آسیب دیده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد پنج پل در میانه و ۲ پل در سراب ۲۰ تا ۴۰ درصد آسیب سازه‌ای دیده‌اند.

علیزاده تاکید کرد: ۲۰۰ کیلومتر شبکه جاده ای در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی وجود دارد که ۲۵ کیلومتر از جاده‌های فرعی و روستایی آن دچار آسیب شده‌اند.

وی ادامه داد: در حوزه راه‌های آذربایجان‌شرقی، با تلاش کارکنان و اکیپ‌های مستقر در مناطق زلزله زده،هیچ‌ جاده یا پلی مسدود نبوده و امکان تردد در آنها فراهم شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی درباره زمان آغاز بازسازی جاده ها و پل های آسیب دیده از زمین لرزه نیز گفت: هم اکنون نیز اکیپ‌های حوزه راهداری آذربایجان شرقی در حال فعالیت در منطقه هستند، ولی برای انجام تعمیرات اساسی باید منابع مالی تعریف شود که به این منظور نامه‌نگاری‌های لازم با کمیته بحران استان و به تبع آن کشور در حال انجام است.

زمین لرزه ۵.۹ ریشتری بامداد جمعه گذشته در شهرستان میانه ۵ کشته و بیش از ۷۰۰ مصدوم بر جا گذاشت که ۳۲ نفر از مصدومان بستری و بقیه سرپایی مداوا شدند.

شهرستان میانه با ۱۹۰ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.