خبری از گم‌شدگان ارتفاعات میشو نیست/ مردم عادی و کوهنوردان برای کمک نیایند
خبری از گم‌شدگان ارتفاعات میشو نیست/ مردم عادی و کوهنوردان برای کمک نیایند
جستجو برای پیدا کردن ۲ مفقودی کوههای میشو در ارتفاعات شبستر همچنان ادامه دارد.

به گزارش شمس، در پنجمین روز جستجوی ۲ کوهنورد مفقود شده در کوه میشو که با حضور تیم‌های عملیاتی از هلال احمر‌های استان و تیپ مکانیزه امام زمان (عج) سپاه انجام گرفت نتیجه‌ای حاصل نشد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گفت: در پنجمین روز مفقودی ۲ نفر از اهالی بنیس در ارتفاعات میشو از طرف شانجان شبستر، نجاتگران جمعیت هلال احمر از شهر‌های هریس، مرند، مراغه، اسکو، جلفا، تبریز، تسوج، خامنه و معاونت امداد ونجات استان خود را به شبستر رساندند.

وی ادامه داد: تیم اعزامی‌از تیپ ۲ امام زمان(عج) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌هم با بهره گیری از خودرو‌های امدادی و زرهی از جبهه‌های جنوبی و جنوب غربی به ارتفاعات میشو صعود و اقدام به پایش بخشی دیگر از منطقه مورد نظر کرد.

سیدی افزود: در این روز بر خلاف چند روز گذشته، وزش شدید باد در بلندی‌ها و ارتفاعات موجب کولاک شده بود که نجاتگران با مقاومت کماکان به عملیات جستجو ادامه دادند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در خصوص تداوم جستجوی مفقودان در روز‌های آینده گفت: در صورت مساعد بودن وضعیت جوی عملیات جستجو با فراخوان نیرو‌های تازه نفس و آموزش دیده کوهستان از شهرستان‌ها مجددا ادامه خواهد داشت و درصورت نامساعد بودن وضعیت جوی به لحاظ پیشگیری از خطرات بعدی برای نجاتگران عملیات متوقف و منتظر مساعد بودن وضعیت هوا خواهیم بود.

وی با اشاره به خطرات سقوط بهمن و برف و کولاک از کوهنوردان و نیرو‌های مردمی‌که برای جستجو به میشو مراجعه می‌کنند خواست که به هشدار‌های هواشناسی و وضعیت جوی منطقه توجه کنند.

۲ کوهنورد شبستری که عمو و برادر زاده هستند از ۵ روز قبل در ارتفاعات شانجان شبستر در منطقه میشوداغ مفقود شدند که تاکنون خبری از آنها نیست.

انتهای پیام/