خبرنگاران نقش محوری در جهاد تبیین دارند
خبرنگاران نقش محوری در جهاد تبیین دارند
فرمانده ناحیه امامت سپاه تبریز گفت: خبرنگاران نقش مهم و محوری در جهاد تبیین دارند و رسالت دینی، ملی و انقلابی ایجاب می کند اصحاب رسانه در این مسیر گام بردارند.

به گزارش شمس، سرهنگ پاسدار حسین پوراسماعیل روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران، انتشار اخبار و گزارش های مختلف از پیشرفت های ایران اسلامی در عرصه های مختلف را رسالت همیشگی خبرنگاران عنوان و اضافه کرد: همچنانکه خبرنگاران در دوران هشت  سال دفاع مقدس نقش بی بدیلی ایفا کردند، در زمان حاضر نیز برای دفاع از کیان میهن اسلامی باید دست به قلم ببرند.

وی آمار شهدا، جانبازان و آزادگان و نیز شهدای مدافع حرم عرصه خبر را نمونه ای از رشادت ها و فداکارهای جامعه خبری کشور دانست و بر تداوم این روند در توسعه کشور تاکید کرد.

پوراسماعیل با اشاره به هجمه های بسیار سنگین دشمنان علیه مبانی نطام در حوزه های مختلف، اظهار داشت: دشمنان از سال ها قبل اقدام به بمباران خبری و رسانه ای علیه نظام و مردم ایران کرده اند که برای مقابله با این ترفندها جامعه رسانه ای و خبرنگاران باید پیشقراول باشند.

وی لازمه خنثی سازی توطئه های دشمنان در حزوه های فرهنگی، اقتصادی و  سیاسی را حرکت هدفمند و دشمن شناسی رسانه های گروهی دانست و ادامه داد: هم اکنون دشمنان با هدف وارونه جلوه دادن دستاوردهای نظام اقدامات بسیار وسیعی را آغاز کرده اند که مقابله با چنین حملاتی نیازمند شناسایی و با برنامه عمل کردن رسانه ها است.

پوراسماعیل تجلیل از خبرنگاران را رسالت ویژه همه نهادها و دستگاه ها برشمرد و با اشاره به نامگذاری ۱۷ مرداد  سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری ایرنا در افغانستان به عنوان روز خبرنگار، یادآور شد: این شهید والامقام در شجاعت، صراحت و امانت داری نمونه جامعه خبری ایران بود که این خصیصه باید توسط تمامی اصحاب رسانه رعایت و الگوبرداری شود.

وی گفت: خبرنگار کسی است که توطئه های دشمن را برای آحاد مردم بازگو و تبیین کرده و در عین حال برای رهایی از این دسیسه ها راهکارهای عملی و مسیرگشا ارایه دهد.

فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز از خبرنگاران این کلانشهر به عنوان قلم به دستان متعهد، مومن و ولایی نام برد و افزود: این فعالان عرصه رسانه با وجود مشکلات عدیده مالی و معیشتی همواره برای اعتلای نام ایران و اذربایجان قلم فرسایی می کنند.

پوراسماعیل بر نقش خبرنگاران در مطالبه گری نسبت به موضوع بیانیه گام دوم انقلاب تاکید و اضافه کرد: خبرنگاران باید در این زمینه مدیران دستگاه های اجرایی دولتی و غیردولتی را به چالش کشانده و آنها را بازخواست کنند.

وی ایجاد امید و خودباوری در میان احاد مردم را یکی دیگر از رسالت های مهم و اساسی خبرنگاران بیان کرد.

انتهای پیام /