خانه‌های تاریخی تبریز توسط ادارات تسخیر شده است
خانه‌های تاریخی تبریز توسط ادارات تسخیر شده است
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز گفت: رویه غلطی که در گذشته اتفاق افتاده این است که خانه های تاریخی به کاربری های اداری داده شده در همین اساس کمیسیون خواهان متوقف شدن این روند بوده تا در آینده با مشکلات جدی مواجه نشویم.

به گزارش شمس، سیدکاظم زعفرانچی‌لر صبح روز چهارشنبه در سی‌ و پنجمین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار اظهار داشت: یخچال قائم مقام به عنوان یکی از مقاصد گردشگری شهر تبریز بوده که می توان از آن محل درآمدی هایی را کسب کرد، ما میتوانیم با رفع مانع از ظرفیت موجود این محل استفاده کنیم.

وی افزود: موثرترین و سریعترین راه حل برای تعیین تکلیف این پرونده را باید یافته و نسبت به آن اقداماتی اتخاذ نماییم.

علی نوای باغبان، نائب رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری،گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه اظهار کرد: تعیین تکلیف پرونده یخچال قائم مقام باید یکی از دغدغه های جدی شهرداری باشد و سریعا به هر اقدامی که در این خصوص لازم است انجام گیرد.

نائب رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری،گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه سخنان خود ابراز کرد: شتاب دهی به اقدامات در راستای تعیین تکلیف پرونده این مکان تاریخی الزامی است تا هرچه سریعتر روند تسریع یابد.

نوای باغبان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حل این مهم مطرح کرد: ما باید یا به صورت کلامی از شهردار خواهش کنیم نسبت به تعیین تکلیف این مهم اقدام نماید یا طی مصوبه شهرداری راملزم کنیم تا اقدامات جدی در این راستا اتخاذ کرده و پیگیری متداومی داشته باشند.

روح الله دهقان نژاد، عضو کمیسیون سرمایه‌گذاری،گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز هم در این باره اظهار داشت: ما اکنون نظر داوری را در دست خود داریم که می توانیم با تکیه بر آن اقدام قضایی کنیم و حکمی از دادگاه بگیریم تا طبق آن اقدامات اساسی اتخاذ کنیم.

در ادامه سی و پنجمین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریزموضوع تدوین طرح یا لایحه خروج ادارات از اماکن تاریخی و گردشگری و تغییر کاربری کارشناسی شده و عمومی آن بحث و بررسی شد.

سید کاظم زعفرانچی‌لر رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه متاسفانه لطف مکرر حق مسلم شده است، اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی در خانه حیدرزاده مستقر است و جالب ترین نقطه اینجاست که ظاهرا مالکیت این خانه تاریخی برای شهرداری تبریز است.

وی در ادامه سخنانش گفت: رویه غلطی که در گذشته اتفاق افتاده این است که خانه های تاریخی به کاربری های اداری داده شده در همین اساس کمیسیون خواهان متوقف شدن این روند بوده تا در آینده با مشکلات جدی مواجه نشویم.

زعفرانچیلر با بیان اینکه ما ۲۵ خانه تاریخی داریم، اضافه کرد: موضوع مربوط به تعیین تکلیف خانه های تاریخی را این هفته در جلسه علنی شورا مطرح خواهم کرد تا هرچه سریعتر مصوباتی در این راستا اجرایی شود.

مقرر شد گزارشی جامع در خصوص خانه‌های تاریخی و تعیین تکلیف وضعیت آنها از سوی شهرداری در جلسه آتی کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز  با حضور مدیران ذیربط ارائه شود.

انتهای پیام/