خاطره ناگفته امام جمعه تبریز از شهید صیاد شیرازی
خاطره ناگفته امام جمعه تبریز از شهید صیاد شیرازی
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز خاطره ای ناگفته از درخواست رسانه‌ای و خبری سپهبد شهید علی صیاد شیرازی بیان و اضافه کرد: این خاطره تاکنون در هیچ محفلی گفته نشده است.

به گزارش شمس، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در آیین گرامیداشت بیست و چهارمین سالگرد شهادت صیادشیرازی در تالار اجتماعات سرباز تبریز، گفت: در یکی از آخرین روزهای خدمت این شهید والامقام به عنوان فرمانده نیروی زمین ارتش جمهوری اسلامی بود که به بنده زنگ زد و اعلام کرد فردا عازم شهرستان مراغه است و دوست دارد اهالی رسانه و تعدادی از خبرنگاران نیز در این سفر او را همراهی کنند.

وی اظهار کرد: بنده که به عنوان رییس عقیدتی سیاسی وقت ارتش در آذربایجان شرقی انجام وظیفه می کردم، اطاعت امر کرده و شرایط را برای سفر ایشان به مراغه مهیا و برای حضور خبرنگاران آماده کردم.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: صیاد شیرازی هنگام حضور در مراغه درباره دلیل این درخواست خود، گفت: بنده امروز و فردا از فرماندهی نیروی زمینی ارتش می روم و در این بین عده ای فرار من از کشور را شایعه کرده اند، که خواستم سفر بنده به مراغه و بازدید از پادگان این شهر با حضور خبرنگاران همراه باشد، چون پوشش مناسب خبری این سفر می تواند دشمنان را در رسیدن به اهداف خود ناامید کند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه خاطرات فراوان از شهید صیادشیرازی در تبریز، تهران و مناطق عملیاتی به دلیل حضور در عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران دارد، از وی به عنوان انسان وارسته، دارای مهارت خاص نظامی و دفاعی و پای در رکاب ولایت نام برد که در اطاعت محض از ولی فقیه درنگ نمی کرد.

وی عشق و علاقه وافر شهید صیاد به علما و روحانیون را بی همتا دانست و افزود: وی در اکثر عملیات های دوران دفاع مقدس درخواست حضور آیت الله فقید مسلم ملکوتی امام جمعه وقت تبریز را می کرد و این درخواست با وساطت بنده عملی می شد.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه اخلاص، شهید صیاد را به این جایگاه رساند، گفت: وی علاوه بر اینکه در دوران دفاع مقدس با شجاعت و جسارت مثال زدنی خدمات فراوانی را برای لشکر اسلام انجام داد، در دوران قبل از جنگ نیز در مناطق غرب و شمال غرب کشور همراه با سردار یحیی رحیم صفوی خدمات بی شائبه ای انجام داد که هرگز از خاطره ها فراموش نمی شود.

وی اظهار کرد: شهید صیاد شیرازی در واقع منادی وحدت بین نیروهای مسلح بود که به این اعتقاد خود جامه عمل پوشاند و اجازه نداد بین این ۲ نیرو اختلاف به وجود آید.

حجت الاسلام آل هاشم راه اندازی واحد معارف جنگ را یکی از اقدامات بسیار مهم صیاد در زمینه آموزش افسران جدید برشمرد و گفت: در این واحد فرماندهان عملیات های مختلف دوران دفاع مقدس در مناطق جنوب و غرب کشور حاضر شده و ضمن تدریس، توضیحات لازم درباره هر یک از عملیات ها را ارایه می کردند.

یکی از همرزمان شهید علی صیادشیرازی نیز در این مراسم با بیان اینکه شهادت صیاد شیرازی ضایعه ای دردناک برای نیروهای مسلح و ارتش خواند و گفت: شهادت این امیر دلاور به حدی سخت و جانکاه بود که سازمان ملل متحد نیز این ترور را محکوم کرد.

امیر سرتیپ غلامحسین دربندی با اشاره به اینکه خیلی ها برای شهادت زحمت کشیدند و برای رسیدن به آن لحظه شماری می کردند، یادآور شد: به دلیل الهی بودن صیاد، شهادت به در خانه او آمد.

وی معلومات بالا و قدرت طراحی و سازماندهی عملیات های نظامی را یکی از ویژگی های بسیار مهم شهید صیادشیرازی دانست و با تاکید بر اینکه به این موضوع تاکنون آنگونه که باید پرداخته نشده است، ادامه داد: او نگاه انسانی و عاطفی به عملیات های نظامی داشت تا بر اثر آن افراد غیرنظامی، زنان و کودکان آسیب نبینند که این امر در هیچ یکی از ارتش های جهان نمی تواند مشابهی داشته باشد.

امیر دربندی اظهار کرد: برخلاف غربی ها که اخلاق در جنگ را بی معنی می دانند، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران این موضوع را  سرلوحه فعالیت های خود قرار داده اند که میراث فرماندهان بزرگی چون صیادشیرازی و قاسم سلیمانی است.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده های شهدای ارتش جمهوری اسلامی با اهدای لوح هایی تقدیر شد.

انتهای پیام/