حکمرانی علمی، از اهداف مهم دانشگاه هاست
حکمرانی علمی، از اهداف مهم دانشگاه هاست
متفکر آزاد گفت: دانشگاه‌ها باید حکمرانی علمی را نیز جرو اهداف خود قرار دهند و همه باید رؤسای دانشگاه‌ها را در راستای رسیدن به این هدف همراهی کنیم.

به گزارش شمس، نماینده‌ی مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در اولین اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در دانشگاه تبریز و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در خدمت دانشگاه‌ها است و ما آمادگی خود را جهت فراهم‌سازی بستر‌های مناسب برای هرگونه‌ تحول مد نظر جامعه‌ی دانشگاهی، اعلام می‌کنیم.

دکتر روح‌اله متفکر آزاد ادامه داد: قبلا مشوقات لازم در خصوص ارتباط دانشگا‌ه‌ها با صنایع وجود نداشت، اما اکنون رایزنی‌ها با صنایع استان‌ها در سطح استانداران انجام و اعتبارات لازم از این حوزه برای دانشگاه‌ها فراهم می‌شود. ضمن آنکه قانون حمایت از تولید دانش بنیان، بسیاری از دغدغه‌‌ها را رفع کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تحول در همه‌ی امور، از سوی دانشگاه‌ها آغاز می‌شود. لذا نباید تنها در تولید علم و فناوری بسنده کنیم؛ بلکه دانشگاه‌ها باید حکمرانی علمی را نیز جرو اهداف خود قرار دهند و همه باید رؤسای دانشگاه‌ها را در راستای رسیدن به این هدف همراهی کنیم.

متفکر آزاد با اشاره به مجموعه‌ی ربع رشیدی، خاطرنشان کرد: این مجموعه ۸۰۰ سال قبل به‌عنوان دانشگاهی تمدن ساز فعالیت می‌کرد که می‌تواند الگو و نمونه‌ای برای سایر دانشگاه‌ها باشد.

انتهای پیام /