حوزه شهرسازی را پول‌سازی کرده‌اند/ تخلف در احداث بهاران و شیخ‌الرئیس!
حوزه شهرسازی را پول‌سازی کرده‌اند/ تخلف در احداث بهاران و شیخ‌الرئیس!
عضو شورای اسلامی شهر تبریز در پاسخ به سوال خبرنگار شمس گفت: شهرسازی باید از محل درآمدزایی به محل قانون و ضابطه تبدیل شود نه اینکه پولسازی باشد!

به گزارش خبرنگار شمس، «روح الله رشیدی» عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه در خصوص اهم اقدامات شورا در زمینه عدم تکرار حادثه ریزش ساختمان در کوی بهشتی تبریز اظهار داشت: حوادث این‌چنینی منحصر به کوی بهشتی نیست، تقریبا هفته‌ای یکی دو مورد در شهر اتفاق میافتد، وقتی یک چنین حادثه‌ای تکرار و تبدیل به یک مسئله آزاردهنده برای مردم می‌شود، نباید به‌راحتی از آن گذشت.

وی افزود: روز گذشته در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تبریز اولین نشست در همین خصوص و با حضور عوامل آتش نشانی و شرکت‌گاز و حوزه شهرسازی و تعدادی از صاحب نظران برگزار شد و به این مسئله پرداختیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه حدود ١٠٠ هزار واحد غیرمجاز در شهر وجود دارد که تعداد قابل توجهی از این تعداد هم نا ایمن هستند، عنوان کرد: خروجی بررسی‌های ما به امر ویرانگر شهر فروشی رسید که این هم ناشی از این مسئله‌ست که می‌گوییم شهرداری باید مجری پروژه‌های عمرانی باشد و شهرداری هم برای اجرای پروژه عمرانی باید شهر را بفروشد تا پول به‌دست بیاورد.

وی تنها راه‌حل معضل ساخت‌و‌ساز غیرمجاز و طبقات اضافه که طی سال‌های اخیر رشد وحشتناکی داشته است را وضع قانون و ضابطه‌‎مند کردن آن دانست و خاطرنشان ساخت: شهرداری برای مکان‌هایی که مردم تمایل به ساخت‌و‌ساز غیرمجاز دارند، لایحه بیاورد و ضابطه و قانون وضع کند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل شورای شهر تبریز با تاکید بر تغییر رویکرد شهرداری در حوزه شهرسازی تصریح کرد: شهرسازی باید از محل درآمدزایی به محل قانون و ضابطه تبدیل شود نه اینکه پولسازی باشد!

وی پایش ساخت‌و‌ساز غیرمجاز با دوربین و پهباد و امکانات ماهواره‌ای را از وظایف و ماموریت‌های سازمان فناوری‌اطلاعات دانست و بیان داشت: باید زیرساخت‌های این کار راه‌اندازی شود تا در مناطق مستعد ساخت‌و‌ساز غیرمجاز اسکن‌های هفتگی انجام شود و شهرداران مناطق را در این زمینه پاسخگو کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: با این کار دیگر نیازی به‌حضور و برخورد مامور شهرداری و برزن نیست و اتفاقات تلخی که نباید بیافتد، نمی‌افتد.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار شمس مبنی بر نقش پررنگ مراکز درمانی و کلینیک‌های پزشکی در ترافیک شهر تبریز و برنامه‌ ۴ ساله شورای شهر در خصوص ساماندهی و انتقال این مراکز به خارج از شهر، گفت: سماجت وار پیگیر این موضوع هستم، به جاهای بسیار خوبی هم رسیده‌ام. از شهردار وقت مطالبه کنید ساختمان بهاران چگونه ساخته شد؟ کاربری آن چه چیزی بود؟ تا بحال چند میلیون بدهی دارد؟ کاربری ساختمان بهاران مسکونی بوده و تبدیل به ساختمان پزشکان شده است و این یک تخلف است.

رشیدی ادامه داد: پارکینگ ساختمان بهاران قرار بود تجاری و طبقات آن مسکونی باشد و الان از پارکینگ آن اطبا استفاده می کنند.

وی بیان داشت: چرا ساختمان شیخ الرئیس تا به امروز پروانه ندارد؟ چرا این تخلفات اتفاق افتاده است و چه کسانی برای آنان مجوز صادر کرده‌اند؟ تخلف به این بزرگی در شهر اتفاق افتاده است.

این عضو شورای شهر تبریز تاکید کرد: پیامد تمام این‌ها فشار ترافیکی است و بجای اینکه این عارضه را حل کنیم پیشنهاد می‌شود ٢٠٠ میلیارد برای روگذر در گلگشت هزینه کنیم تا نینی به لالای شیخ الرییس و فلان کس نذاریم! این‌ یک فساد است که یک نهادی مثل علوم پزشکی این کار را کرده و رفته است، این یعنی دومینوی هزینه و دومینوی انحراف.

انتهای پیام /