حوادث کار در آذربایجان‌شرقی جان ۱۱۰ نفر را گرفت / افزایش ۱۷ درصدی جان باختن
حوادث کار در آذربایجان‌شرقی جان ۱۱۰ نفر را گرفت / افزایش ۱۷ درصدی جان باختن
علی صفایی فرد ، گفت: 110 نفر در 11 ماهه امسال در اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند که همگی آنها مرد بودند.

به گزار شمس، مدیر کل پزشکی قانونی استان  امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز با بیان اینکه ۱۱۰ نفر در ۱۱ ماهه امسال در اثر حوادث ناشی از کار در استان آذربایجان‌شرقی جان خود را از دست دادند که همگی آنها بودند، اظهار داشت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۹۴ نفر بود ۱۷ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: ۵۹ نفر به علت سقوط از بلندی، ۲۷ نفر بر اثر اصابت جسم سخت، ۱۱ نفر بر اثر برق گرفتگی، ۱۰ مورد خفگی یا کمبود اکسیژن، پنج نفر غرق شدگی و سه نفر نیز بر اثر سوختگی جان خود را از دست داده اند.

صفایی‌فرد اضافه کرد: در این مدت یک‌هزار و ۲۲۳ نفر نیز بر اثر مصدومیت ناشی از حوادث کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۲۲ نفر زن و بقیه مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان، گفت: در بهمن ماه امسال نیز هفت نفر به علت حادثه کاری فوت کرده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن سه نفر کاهش یافته است.

وی افزود: در همین مدت ۱۰۰ نفر نیز به علت مصدومیت حوادث کاری به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که دو نفر از آنها زن بودند و این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۵ درصدی را نشان می‌دهد.

علی صفایی‌فرد خاطرنشان کرد: تعداد کل فوت‌شدگان حوادث کاری در سال ۹۸ برابر با ۶۹ نفر بود که یک نفر از آنان زن و بقیه مرد بودند و نیز تعداد کل مصدومان حوادث کار مراجعه‌کننده در سال ۹۸برابر با یک هزار و ۳۲۵ نفر بود که از این تعداد ۳۵ نفر زن و یک هزار و ۲۹۰ نفر مرد بودند.

انتهای پیام/