حمایت از پوشاک ایرانی با طعم گرانی
حمایت از پوشاک ایرانی با طعم گرانی
حمایت از پوشاک ایرانی اگرچه خواسته قلبی بسیاری است اما قیمت هنگفت پوشاک ایرانی بسیاری را از خرید منصرف می‌کند.

به گزارش شمس، حمایت از پوشاک ایرانی اگرچه در نگاه اول ضروری به نظر می‌رسد اما اگر به سراغ قیمت چنین لباس‌هایی برویم قطعا از خرید آنها پشیمان می‌شویم؛ قیمت‌هایی که سر به فلک کشیده و برای لباس‌های یک یا چند تکه بسیار گران به نظر می‌رسد.

در تبریز کمتر مغازه‌ای را می‌توان یافت که لباس‌های ایرانی را در طرح سنتی به فروش برسانند اما همان چند مغازه‌ای که تعدادشان به انگشتان یک دست نیز نمی‌رسد مبالغ عجیب و غریبی برای پوشاک ایرانی انتخاب کرده‌اند.

اگرچه کیفیت پوشاکی که در این مغازه‌ها به فروش می‌رسد قابل مقایسه با بسیاری از فروشگاه‌های پوشاک نیست و درجه عالی را می‌توان برای آنها در نظر گرفت اما در بسیاری از اوقات قیمت بالا موجب صرف نظر خریداران می‌شود. به عنوان یکی از خریداران پوشاک ایرانی و سنتی همواره در دو راهی کیفیت، زیبایی و قیمت مانده‌ام اگرچه به دلیل علاقه به پوشاک سنتی و ایرانی کیفیت و زیبایی بر قیمت چربیده‌اند اما باید پرسید که چند نفر از مشتریان چنین پوشاکی حاضرند مبالغ هنگفتی برای پوشاک ایرانی بپردازند تا حمایت از کالای ایرانی صورت بگیرد؟

در حالیکه فاکتور دریافتی از فروشگاه‌های پوشاک ایرانی طی چند ماه گذشته مبلغی بیش از یک میلیون تومان برایمان بوده است در حوالی همین فروشگاه‌ها می‌توان اجناس بی‌کیفیت خارجی که طراحی مناسبی نیز ندارند با نصف قیمت پیدا کرد و همین مساله موجب می‌شود بسیاری قید حمایت از پوشاک ایرانی را بزنند و به دنبال پوشاکی بروند که پوشش مناسبی ندارند اما قیمت‌های به صرفه‌تری دارند.

به عبارت ساده هر کسی که بخواهد حمایت از پوشاک ایرانی را انجام دهد باید طعم گرانی را بچشد و حمایتی از سوی مسئولین برای تولیدکننده و خریدار پوشاک ایرانی وجود ندارد.