حل معضل حاشینه نشینی بر عهده حاکمیت است
حل معضل حاشینه نشینی بر عهده حاکمیت است
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: حاشینه نشینی ریشه در فقر و بی عدالتی دارد و حل این معضل بر عهده حاکمیت است.

روح اله متفکرآزاد در جلسه‌ی بررسی پروژه‌ی انتقال آب ارس به تبریز و سایر پروژه های مشترک بین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و دستگاه های آذربایجان شرقی اظهار داشت: حاشیه نشینی موضوعی است که همواره در خصوص آن ابراز نگرانی کرده‌ایم که خوشبختانه شاهد وفاق برای حل این مشکل هستیم.

وی ادامه داد: همه‌ی ارکان حاکمیتی به صورت همدل پای کار آمده اند و شهرداری، شورای شهر، استانداری، ادارات، مجموعه سپاه پاسداران و بسیج هرکدام طرح و پلن دارند و در میان نمایندگان نیز اراده دیده می‌شود.

نماینده مردم تبریز با اشاره به اینکه مساله‌ی حاشیه نشینی ریشه در فقر، بی عدالتی، نداشتن شغل و مهاجرت دارد، تاکید کرد: ما باید به عنوان حاکمیت این موضوعات را حل کنیم و نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا وضع اقتصادی مردم بهتر شده و بتوانند در جای خوب زندگی کنند.

متفکر آزاد در ادامه اظهاراتش افزود: دغدغه ای که داریم این است که علاوه بر لزوم رعایت حریم گسلها، نباید شاهد شکل گیری نظام مسکنی فقرایی در حاشیه شهر باشیم و اینطور نباشد که تنها در یک نقطه از شهر برای افراد حاشیه نشین واحد مسکونی بسازیم و رهایشان کنیم.

متفکر آزاد در پایان خاطرنشان کرد: باید با کیفیت ترین واحدها برای این عزیزان ساخته شود چون که حفظ کرامت مردم بر عهده حاکمیت است.