حفظ بنیه دفاعی و فرهنگی جوانان راه مقابله با دشمن/ آثار دفاع مقدس باید دیجیتالی و رسانه‌ای شود
حفظ بنیه دفاعی و فرهنگی جوانان راه مقابله با دشمن/ آثار دفاع مقدس باید دیجیتالی و رسانه‌ای شود
حجت‌الاسلام آل‌هاشم گفت: امروز تنها راهی که ما را در برابر دشمنان بیمه می‌کند حفظ بنیه دفاعی و فرهنگی در جوانان است و این روحیه می‌تواند کشور را نگه دارد چنانکه تاکنون نگه داشته است.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در مراسم بازگشایی دفتر جدید فرهنگی و هنری شهید هاتف اظهار داشت: وظیفه دانستم در چنین مراسم بی ریا و فرهنگی حضور پیدا کنم زیرا مقام معظم رهبری از جنگ به عنوان گنج نام می‌برند و جنگ گنجینه‌ای است که همه باید در حفظ آن تلاش کنتد.

وی ادامه داد: اگرچه این وظیفه به حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس محول شده است و ما از این بنیاد انتظارات زیادی برای ارتقا فرهنگی داریم  اما سایر نهادها نیز باید به سازمان حفظ آثار کمک کنند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: امروز تنها راهی که ما را در برابر دشمنان بیمه می‌کند حفظ بنیه دفاعی و فرهنگی در جوانان است و این روحیه می‌تواند کشور را نگه دارد چنانکه تاکنون نگه داشته است اگرچه برخی اوقات افراد در جامعه یادشان می‌رود که ده هزار شهید از آذربایجان‌شرقی تقدیم انقلاب کرده‌ایم.

وی تشریح کرد: برای حفظ گنجینه دفاع مقدس راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها این است که آیندگان بدانند چه اتفاقی در جنگ رخ داده است، من از زمان جنگ از خدمات حاج بهزاد پروین قدس باخبرم؛ کارهایشان ماندگار است و مجموعه‌شان گرانبهاست که همه باید برای حفظ آن تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در خصوص نگهداری و نشر آثار دفاع مقدس گفت: این آثار حتی باید به شکل دیجیتالی و رسانه‌ای حفظ شود البته اگر بخواهیم از این گنجینه‌ها حفاظت کنیم تشکیل موزه‌ها، راهیان نور و یادوراه‌ها نیز بهترین راه انتقال فرهنگ دفاع مقدس هستند.

وی با اشاره به تاثیرات سفرهای راهیان نور عنوان کرد: در بسیاری از ایام مانند عید نوروز کسانی که برای تفریح به جنوب آمدند به واسطه راهیان نور از شلمچه، فکه و اروند کنار باخبر و متحول شده و برگشتند، راهیان نور راهی برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: اینکه هر سال در هر منطقه ایثارگریهای دفاع مقدس زنده شود و از مادران و همسران و خانواده‌ شهدا تکریم صورت بگیرد ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس را زنده نگه می‌دارد زیرا تکرار، عاشورا را زنده نگه داشت.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: تجلیل از کار فرهنگی و فرهنگ ایثار و دفاع مقدس از جمله فعالیت‌های فرهنگی است که باید انجام دهیم و امیدواریم روز به روز این مجموعه موفقتر شود.