حضور رئیس جمهور در جلفا
حضور رئیس جمهور در جلفا
رئیس جمهور در جریان سفر استانی خود به آذربایجان شرقی در جلفا حضور یافت.

به گزارش شمس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر پنجشنبه در ادامه سفر استانی یک روزه خود به آذربایجان شرقی در جلفا و صنعتی ترین منطقه آزاد کشور  منطقه آزاد ارس حضور یافت.

منطقه‌ای آزاد ارس صنعتی ترین منطقه آزاد کشور که به اذعان مدیرانش نزدیک به ۳۰۰ واحد تولیدی را در خود جای داده است و به‌دلیل شرایط خاص حاکم بر کشورهای منطقه و ترتیبات منطقه‌ای به‌ویژه تغییرات ناگهانی در فعالیت کریدورهای بین‌المللی ترانزیتی و بازارهای جدید گشوده شده در کشور روسیه باید بتواند در تمام سطوح نقش‌آفرینی کند.

پایانه مرزی جلفا به عنوان به همراه پایانه مرزی نوردوز مسیر ارتباطی آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان های مهم صنعتی و اقتصادی کشور با جمهوری آذربایجان و ارمنستان است.

این دو پایانه در دو ماهه سال جاری مسیر تردد ۶۱ هزار و ۲۸۰ مسافر، ۸۲۳ دستگاه اتوبوس مسافری ایرانی و خارجی، ۳۰ هزار و ۳۰۰ دستگاه وسایل نقلیه سنگین و نیز واردات و صادرات ۱۲۵ هزار و ۱۰۰ تن کالا بوده اند .

پایانه مرزی جلفا در فاصله ۱۳۲ کیلومتری تبریز ارتباط زمینی آذربایجان شرقی را با جمهوری آذربایجان ممکن ساخته و پایانه مرزی نوردوز نیز با ۱۹۰ کیلومتر فاصله از تبریز ارتباط ایران با ارمنستان را از طریق پل احداث شده بر روی رودخانه ارس برقرار می کند.

انتهای پیام /