حضور استاندار آذربایجان‌شرقی در کنسولگری ترکیه/ آمادگی برای تامین نیازهای دارویی مناطق زلزله‌زده
حضور استاندار آذربایجان‌شرقی در کنسولگری ترکیه/ آمادگی برای تامین نیازهای دارویی مناطق زلزله‌زده
استاندار آذربایجان‌شرقی با حضور در کنسول‌گری ترکیه در تبریز ضمن تسلیت جان باختن هزاران نفر از مردم جنوب این کشور در زلزله هفته گذشته، مراتب تاثر و همدردی خود را به نمایندگی از مردم آذربایجان‌شرقی به دولت و ملت ترکیه و خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز کرد.

به گزارش شمس، عابدین خرّم امروز  در دیدار با سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز با اشاره به دستور رئیس جمهور کشورمان مبنی بر اعزام گروه‌های امدادی و کمک‌های مورد نیاز به ترکیه اظهار کرد: امدادگران ما از همان ساعات اولیه آماده اعزام به این کشور بودند و هم‌اکنون در قالب چندین گروه امدادی در حال امدادرسانی به زلزله‌زدگان هستند.

وی افزود: متاسفانه حجم تخریب این حادثه به قدری سنگین است که بدون شک بازگشت شرایط به وضعیت عادی طول خواهد کشید و امیدواریم دولت همسایه ترکیه با تدابیر خود این تخریب‌ها را بازسازی و آلام و دردهای مردم حادثه دیده را کاهش دهد.

خرّم که به همراه جمعی از مسؤولان استان در کنسول‌گری ترکیه حضور یافته بود، آمادگی شرکت‌های دارویی استان را برای تامین نیازهای دارویی در مناطق زلزله‌زده ترکیه اعلام کرد.

۱۳ میلیون در زلزله ترکیه

سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز هم با قدردانی از کمک‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران به زلزله‌زدگان کشورش، گفت: متاسفانه در این حادثه بیش از ۱۳ میلیون نفر آسیب دیده‌اند و بیش از ۳۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

چتین تانر متذکر شد: ما در این حادثه مانند همه زمان‌های سخت دولت ایران را در کنار خود دیدیم و ایران جزو نخستین کشورهایی بود که به کمک ترکیه آمد.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های امدادی هلال احمر از تهران و تبریز به مناطق زلزله‌زده ما اعزام شدند که از زحمات همه آنها تشکر می‌کنیم.

پایان پیام/