حضورِ امروز مردم نشان داد معامله قرن رخ نمی‌دهد/رژیم صهیونیستی خطری برای تمام ملت‌های مسلمان است
حضورِ امروز مردم نشان داد معامله قرن رخ نمی‌دهد/رژیم صهیونیستی خطری برای تمام ملت‌های مسلمان است
آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: آمریکا و اسرائیل به فلسطین وعده بهبود شرایط اقتصادی را می‌دهند اما این سخنان فریبی بیش نیست؛ پیام امروز شما و شعارهایتان نشاندهنده این است که معامله قرنی رخ نخواهد داد.

به گزارش شمس، آیت‌الله حسینی بوشهری در مراسم راهپیمایی روز قدس در تبریز اظهار داشت: ابتدا می‌خواهم از حضور پرشور مردم آذربایجان و تبریز در راهپیمایی روز قدس تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: انتخاب روز قدس از ابتکارات امام خمینی(ره) بود که با این ابتکار مردم همه ساله در طول دوران جنگ و موشک‌باران و روزهای آرامش در آن حضور پیدا کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: یکی از دلایل اهمیت فلسطین این است که در سرزمین فلسطین مسجدالاقصی یعنی قبله اول مسلمانان قرار دارد و موضوع دوم اهمیت این است که برای معراج نبی اکرم اسلام از مسجد الحرام به مسجدالاقصی و از آنجا به معراج می‌روند.

وی افزود: مسجدالاقصی خواستگاه و جایگاه پیامبرانی نظیر حضرت موسی و حضرت سلیمان است، تاریخ فلسطین به ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد و بیش از ۴۰۰ سال این سرزمین در اختیار مسلمانان بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری تشریح کرد: با توافق انگلیس و روسیه این سرزمین را به پایتخت یهودیان تبدیل کردند و با گذشت زمان شاهد بمباران خانه،مدارس و بیمارستان مسلمانان بوده‌ایم و در حالیکه روزی نیست که حقوق بشر در فلسطین نقض نشود اما آمریکای مدعی حقوق بشر که کشورها را به همین دلیل تحت فشار قرار می‌دهد، میلیون‌ها دلار به رژیم کودک‌کش اسرائیل می‌دهد.

وی تاکید کرد: اسرائیل امروز تهدیدکننده امنیت کشورهای اسلامی است و در طول تاریخ ننگینش بارها به سوریه و لبنان حمله کرده است اما چرا کشورهای عربی در مقابل اسرائیل پیروز نشدند؟ چون این کشورها به ناسیونالیسم عربی و ارتششان افتخار کردند و به اسلام توجهی نداشتند.

آیت‌الله بوشهری ادامه داد: موضوع و پرسشی که پیش می‌آید این است که آیا امیدی به پیروزی مردم فلسطین می‌رود؟ پاسخ این است با شرایط امروز سیاست راهبردی آمریکا حفظ امنیت اسرائیل است و آمریکا برای حفظ اسرائیل گاهی قرارداد کمپ دیوید و گاه داعش را به میان آورد تا اسرائیل را حفظ کند.

وی تصریح کرد:چرا در طول حضور داعش در منطقه یک گلوله هم به سمت اسرائیل شلیک نشد؟ چون داعش مولود خود آمریکا و اسرائیل بود.

عضو خبرگان رهبری در خصوص معامله قرن گفت: معامله قرن در یک جمله خلاصه می‌شود که اعراب و فلسطین باز هم به اسرائیل باج دهند و دولتی کوچک در غزه و چند محله ایجاد کنند که در یک منطقه محدود شوند و نه ارتشی و نه حتی یک سلاح فردی داشته باشند.

وی عنوان کرد: آمریکا و اسرائیل به فلسطین وعده بهبود شرایط اقتصادی را می‌دهند اما این سخنان فریبی بیش نیست؛ پیام امروز شما و شعارهایتان نشاندهنده این است که معامله قرنی رخ نخواهد داد.

آیت‌الله بوشهری ابراز داشت: از شکست‌های پی‌درپی آمریکا در عراق، یمن، لبنان و رویارویی با ملت ایران می‌گوییم که این نقشه‌ها نیز شکست خواهد خورد.

وی با بیان اینکه مساله فلسطین دو بعد دینی و انسانی دارد، گفت:تصور نکنید که این راهپیمایی‌ها و شعارها در خیابان‌های تبریز اهمیتی ندارد بلکه زنان و مردان فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی پیام می‌فرستند که حمایت شما قوت قلب ماست.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند که در هرنقطه از جهان استغاثه ملت مسلمانی را شنیدید و جواب ندادید، مسلمان نیستید، اگر به عنوان مسلمان هم به مردم فلسطین نگاه نکنیم به عنوان انسان به آنها نگاه کنیم که”بنی آدم اعضای یک پیکرند”.

عضو خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان ساخت: درود بر شما مردم شهیدپرور و ولایی تبریز که در راه حمایت از مظلومین کوتاهی نکردید.