حاشیه‌های راهپیمایی ۱۳ آبان تبریز/ آژ قالاروخ، باش ایمروخ دشمنه – رهبریمی ساتماروخ اهریمنه
حاشیه‌های راهپیمایی ۱۳ آبان تبریز/ آژ قالاروخ، باش ایمروخ دشمنه – رهبریمی ساتماروخ اهریمنه
حضور باشکوه و پرتعداد دانش آموزان دهه هشتادی و نودی ها در راهپیمایی یوم الله 13 آبان تبریز نقطه عطف مراسم 1401 بود و این نوجوانان ضمن محکوم کردن اغتشاشات با حضور دشمن شکن خود نشان دادند پای آرمان های انقلاب ایستاده‌اند.

به گزارش شمس، راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان با حضور دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم صبح امروز  جمعه ۱۴۰۱ در خیابان ‌ای اطراف مصلای امام خمینی(ره) تبریز و همزمان در ۴۰ شهر آذربایجان شرقی با شعار محوری «حماسه ایستادگی ، مقاومت و استکبارستیزی» برگزار شد.

۱۳ آبان هرسال یادآور جوشش برخاسته از بصیرت دانش آموزان در نهضت بزرگ اسلامی مردم ایران در مقابل ظلم، استبداد و استکبار است. روشنگری حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه و واکنش رژیم سلطنتی در تبعید ایشان در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳ نشان از پیروزی مطلق منطق برخاسته از بینش الهی بر منطق متکی بر زور و خودکامگی داشت.

شهادت دانش‌آموزان ایرانی در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ در راه بیان خواسته‌های برحق ملت بزرگ ایران در محوطه دانشگاه تهران نشان از عجز حکومت استبدادی داشت و دانشجویان مسلمان پیرو خط امام نیز در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ نشان دادند که ایمان انقلابی می‌تواند بزرگ‌ترین دشمنان نظام و انقلاب را به زانو درآورد بعد از ۴۳ سال امروز هم در ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۱ برگ افتخار دیگری در تاریخ مردم ایران اسلامی ثبت شد و مردم غیور و غیرتمند تبریز نیز بار دیگر اعلام کردند، که زیر بار ظلم، زور و ستم نمی‌روند.

در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی امت همیشه در صحنه در تمام شهرها و روستاهای ایران اسلامی به ویژه آذربایجان شرقی با حضور حماسی خود در راهپیمایی، میثاق مجدد خود را با آرمان های امام خمینی (ره) و شهدا و بیعت دوباره با مقام معظم رهبری اعلام کردند.

حضور باشکوه و پرتعداد دانش آموزان دهه هشتادی و نودی‌های تبریز در این راهپیمایی نقطه عطف مراسم بود و این نوجوانان با حضور دشمن شکن خود نشان دادند پای آرمان های انقلاب ایستاده‌اند.

اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران توسط نوجوانان و جوانان و سر دادن ندای «لبیک یا خامنه‌ای» در مسیرهای راهپیمایی شور خاصی به مراسم امسال بخشیده بود.

شرکت کنندگان در این مراسم ضد استکباری با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، انزجار خود را از سیاست های خصمانه و استکباری نظام سلطه و در راس آن آمریکای جنایتکار نشان دادند.

استقبال گروه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی و اقشار مختلف مردم برای حضور در راهپیمایی ضدآمریکایی ۱۳ آبان تبریز، به قدری بود که قبل از ساعت آغاز راهپیمایی در اطراف مصلای امام خمینی(ره) تبریز مملو از جمعیت شد و  این مکان به محلی برای نمایش همدلی و اتحاد ایرانیان تبدیل شده است.

دانشجویان، دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم با آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل مقابل مصلای امام خمینی(ره) و نیز سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل انزجار خود را به سیاست‌های خصمانه مستکبران نشان دادند.

امروز، روز سردادن شعارهایی چون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر منافق ، مرگ بر آل سعود خائن ، مرگ بر فتنه گر است و راهپیمایان با سر دادن این شعارها نهیب زدند: هیهات منا الذله.

همخوانی سرودهای انقلابی در غرفه ایجاد شده توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در میدان ساعت تبریز شور و حال سال های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی را به ارمغان آورده بود.

 امروز در دستان راهپیمایی کنندگان دست نوشته های ترکی و فارسی با مضامین جالب بیش از همه جلب نظر می کرد که در یکی از دست نوشته ها که نظر عکاسان را جلب کرده بود نوشته شده بود: آژ قالاروخ، باش ایمروخ دشمنه/رهبریمی ساتماروخ اهریمنه

پرچم سه رنگ کشورمان نیز با زیبایی تمام و در تعداد زیاد در دستان راهپیمایان تبریزی به اهتزار در آمده بود تا چشم  دشمنان  این مرز و بوم را  کور کند؛ شرکت کنندگان همچنین تصاویر بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) و  رهبر معظم انقلاب اسلامی را در دست داشتند.

راهپیمایان تبریزی همچنین با در دست داشتن کاغذنوشته هایی با مضامین «مطیع امر رهبریم»، «آمریکا دشمنی بزرگ تر از ملت خود ندارد» و «آمریکا در چه فکریه، ایران پر از بسیجیه» استکبار ستیزی خود را به نمایش گذاشتند.

بیشتر خانواده‌های تبریزی همراه با فرزندان دانش آموز و حتی کودک خود در راهپیمایی ۱۳ آبان حاضر شده بودند.

راهپیمایی امسال ۱۳ آبان در تبریز، شاهد خلق صحنه های بی بدیلی از ولایت پذیری و وطن دوستی کودکان و نوجوانان تبریزی بود که خود را در صحنه هایی مانند انگشتان مزین به پرچم سه رنگ کشورمان، پیشانی بند منقش به شعار بسیجی و … نشان می داد.

حضور جانبازان با ویلچر در این مراسم نشانی از خستگی ناپذیری آنان و حضور همیشگی در صحنه های انقلابی است.

این راهپیمایی با قرائت قطعنامه سراسری به عنوان اعلام رسمی آخرین مواضع ملت ایران پایان یافت. راهپیمایان یوم‌الله ۱۳ آبان در این قطعنامه از قوای سه گانه خواستند ضمن مقابله مستمر با فتنه انگیزی ها و اخلالگری ها، زمینه را برای استفاده از توان و ظرفیت نخبگان برای پیشبرد امور کشور فراهم کرده و با رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم، صف معترضان را از مغرضان جدا و راهکارهای قانونی بیان انتقادات را فراهم کنند.

انتهای پیام/