جوامع اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت هستند / برخی از وحدت حرف می زنند اما در عمل تفرقه افکنی می کنند
جوامع اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت هستند / برخی از وحدت حرف می زنند اما در عمل تفرقه افکنی می کنند
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که آمریکایی ها درصدد تفرقه افکنی بین جوامع اسلامی هستند بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت داریم.

به گزارش شمس،  مسعود پزشکیان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت هفته وحدت و تبریک ولادت با سعادت رسول گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، گفت: خداوند در آیه ۱۰۳ سوره آل عمران می فرماید “وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَکُنْتُمْ عَلَى شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَکُمْ مِنْهَا کَذَلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ.”

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در این راستا تصریح کرد: ما هر روز در نماز از خداوند می خواهیم ما را به راه راست هدایت کند راهی که در آن به ما نعمت داده که در آیه مذکور به آن صریحا اشاره شده است بنابراین وحدت در این ادبیات به معنای نعمت محسوب می شود.

وی ادامه داد: خداوند در آیه دیگری از قرآن کریم خطاب به بندگانش می فرماید عذاب الهی زمانی فرا می رسد که تفرقه و اختلاف ایجاد کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وصیتنامه حضرت علی (ع)، اظهار کرد: ایشان خطاب به مردمان زمان فرمودند “أُوصِیکُمَا وَ جَمِیعَ وَلَدِی وَ أَهْلِی وَ مَنْ بَلَغَهُ کِتَابِی‏ بِتَقْوَى اللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِکُم‏”؛ شما، تمام فرزندان، خانواده و کسانی را که این نامه من به آنها می رسد، به تقوای الهی و نظم در کارها سفارش می کنم.

پزشکیان ادامه داد: براین اساس ما اگر تابع رسول الله (ص)، حضرت علی (ع) و خداوند هستیم باید وحدت را در زبان، رفتار و عمل اجرایی کنیم و این در حالی است متاسفانه زمانی که از وحدت حرف می زنیم به نوعی در حال تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف هستیم.

وی با اشاره به اینکه افراد باید با ادبیات خوب با یکدیگر صحبت کنند، تاکید کرد: شیعه و سنی، کرد و ترک و عرب و عجم همه با یکدیگر برادر هستند و باید به یاد داشته باشند که طبق آیات قرآن کریم مسلمانان به ایجاد وحدت و انسجام دعوت شده اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایطی که آمریکایی ها درصدد تفرقه افکنی بین جوامع اسلامی هستند بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت داریم.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: در هفته وحدت باید تلاش کنیم تا زمینه های وحدت تقویت شود از این رو امیدواریم این مولفه در رفتار و عمل همه اجرایی شود.