جنجال آفرینی نماینده شازند در مجلس/ نمایندگان آذری: صحن را ترک می کنیم
جنجال آفرینی نماینده شازند در مجلس/ نمایندگان آذری: صحن را ترک می کنیم
نطق توهین آمیز محمود احمدی بیغش موجب عصبانیت شدید نمایندگان آذری زبان در مجلس شد.

به گزارش شمس، در جریان جلسه علنی امروز مجلس محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند در نطق اش با انتقاد از قالیباف برای ترک صحن در زمان نطق‌ها به موضوع اظهارات اردوغان پرداخت. او در این نطق از سکوت نماینده‌های آذری زبان انتقاد کرد و گفت چرا این نماینده‌ها سکوت کردند.

در این هنگام صدای همهمه نمایندگان بلند شد.

بلافاصله بعد از پایان نطق بیغش امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که ریاست مجلس را در غیاب قالیباف به عهده داشت در پاسخ به این نطق گفت: برادران و خواهران عزیزمان از خطه آذربایجان اولین گروهی بودند که در رد این اظهارات، موضع گرفتند و موضعشان هم رسانه‌ای شد. بیانیه‌ای که امروز مجلس قرائت شد نیز نویسندگانش نمایندگان این منطقه بودند و سایر دوستان تنها آن را امضا کردند. آدم اگر می‌خواهد اظهار نظری هم بکند بهتر است جانب انصاف را حتما رعایت کند حال درباره اینکه هیات رئیسه کاری کرده است یا نه دیگر هیات رئیسه عادت کرده است همیشه از حق و نظر خود عبور کند.

او همچنین خطاب به ملت ایران گفت: من خدمت ملت بزرگ ایران هم عرض بکنم نطق‌هایی که اینجا بیان می‌شود نظر شخصی همکاران ما است و به هیچ عنوان نظر مجلس نیست و موضع نظام هم نیست من خواهش می‌کنم دوستان ما برای صف‌بندی و دفاع از یک حقی، حقوق دیگر و شرع را زیرپا نگذارند و انشالله ما دیگر شاهد این گونه اظهارات نباشیم.

در این لحظه با پایان یافتن صحبت‌های قاضی‌زاده هاشمی نمایندگان آذری زبان مقابل هیات رئیسه تجمع کردند و خواستند تا پاسخ نماینده شازند را بدهند. قاضی‌زاده هم از آنها خواست تا پایان نطق‌ها صبر کنند که در این لحظه یکی از نمایندگان آذری تهدید کرد اگر اجازه پاسخ داده نشود صحن را ترک می‌کنند.