جمع آوری یک هزار قلاده سگ بلاصاحب در تبریز
جمع آوری یک هزار قلاده سگ بلاصاحب در تبریز
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از جمع آوری یک هزار قلاده سگ بلاصاحب در این شهر خبر داد.

به گزارش شمس، حبیبه هراتی با بیان اینکه از این تعداد تاکنون ۵۰۰ قلاده عقیم سازی شده و ۲۸۰ قلاده نیز برای رهاسازی در محل های مجاز آماده شده‌اند افزود: این طرح به طور رسمی از ۲۹ مردادماه امسال آغاز شده است.

وی اضافه کرد: منطقه ۵ شهرداری تبریز با ۱۷۰ مورد زنده گیری و پس از آن مناطق ۶،۷ و ۲ شهرداری بیشترین تعداد جمع آوری و زنده گیری سگ‌های بلاصاحب را داشته اند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: مراحل زنده گیری و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب شهری با استفاده از داروهای بیهوشی و امکانات لازم در تمام مناطق دهگانه شهرداری تبریز برای جمع آوری این حیوانات به نحو احسن انجام می‌گیرد.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل ساماندهی و کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب که از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شده، محلی به مساحت پنج هکتار واقع در اسپیران با تائید ادارات کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان برای رهاسازی سگ‌های جمع آوری شده پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: مرکز نگهداری و پناهگاه حیوانات تبریز با ۳۶۵ مترمربع زیربنا و پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در دست اجرا است.

به گفته وی، این مجموعه شامل بخش های مختلفی همچون اتاق های جراحی و پزشکی، کلینیک، اداری و… بوده که با هزینه ای افزون بر۶۰ میلیارد ریال در حال احداث است و یک و نیم میلیارد تومان نیز به منظور سیستم برق رسانی و حصارکشی آن هزینه شده است.

هراتی با بیان اینکه با تمام توان پیگیر تکمیل پناهگاه نگهداری حیوانات شهری هستیم، گفت: سگ‌های بلاصاحب تبریز پس از زنده گیری توسط شهرداری با مشارکت اداره کل دامپزشکی تبریز عقیم سازی شده و علیه بیماری هاری واکسیناسیون می‌شوند.

انتهای پیام /