جمع‌آوری ۲۴ هزار بخاری نفتی از مدارس کشور
جمع‌آوری ۲۴ هزار بخاری نفتی از مدارس کشور
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی برای استانداردسازی گرمایش مدارس اختصاص یافته است، گفت: ۲۴ هزار بخاری نفتی از مدارس کشور جمع آوری شد.

به گزارش شمس، مهرالله رخشانی مهر روز پنجشنبه در مراسم افتتاح دبیرستان ماندگار طالقانی تبریز، اظهار کرد: هنوز هم گرمایش ۲۵ هزار کلاس درس در کشور با بخاری نفتی تامین می شود.

وی افزود: ۶۳ هزار بخاری گازی خانگی نیز در کلاس های درس کشور وجود دارد که در گام های بعدی استانداردسازی می شوند.

وی ادامه داد: در بودجه امسال اتفاق خوبی افتاد و سهم نوسازی مدارس از ۲۰ درصد عوارض گاز به ۲۸ درصد افزایش یافت و تاکنون نیز ۱۴ هزار بخاری نفتی از مدارس آذربایجان شرقی جمع آوری شده است.

رخشانی مهر گفت: پس از حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد ۶۶۰ هزار بخاری غیراستاندارد در کشور وجود داشت که بنا به مصوبه مجلس ۲۰درصد عوارض فروش گاز برای استانداردسازی بخاری مدارس تخصیص یافت و اکنون این تعداد به ۱۳۷ هزار در کشور رسیده است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اضافه کرد: همدان و تهران اولین استان هایی بودند که جمع آوری بخاری های نفتی در آنها اتفاق افتاد و استان سیستان و بلوچستان نیز به علت ضعف زیرساخت های گاز، بیشترین تعداد بخاری نفتی را دارد.

رخشانی مهر اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۸ هدف گذاری برای برداشتن ۲۴ هزار بخاری نفتی را انجام دادیم که محقق شد.

وی ادامه داد: از دی ماه گذشته تاکنون نیز در مجموع گرمایش ۴۷ هزار کلاس درس با هزینه ۵۷۰ میلیارد تومانی  استانداردسازی شده است.