جلوگیری از تولید چهار خودروی بی‌کیفیت، تصمیمی به‌جا و منطقی بود
جلوگیری از تولید چهار خودروی بی‌کیفیت، تصمیمی به‌جا و منطقی بود
رئیس فراکسیون حمایت از صنعت قطعه‌سازی در مجلس گفت: تصمیم وزیر صمت برای توقف تولید چهار خودروی بی‌کیفیت را به فال نیک می‌گیریم و تصمیمی به‌جا بود.

به گزارش شمس، شهاب‌الدین بی‌مقدار، رئیس فراکسیون حمایت از صنعت قطعه‌سازی در مجلس شورای اسلامی گفت، با اشاره به اینکه در شرایط کنونی تحریم‌های اقتصادی، صنعت خودرویی کشور هم با مشکلات زیادی روبه‌روست، گفت: تصمیم رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت برای توقف تولید چهار خودرو بی‌کیفیت به‌جا و منطقی بود.

او با بیان اینکه صحبت‌های اخیر رئیس کل بانک مرکزی باعث ناراحتی و دلخوری قطعه‌سازان و خودروسازان شده است، تصریح کرد: قطعه‌سازان در شرایط فعلی به حمایت نیاز دارند تا بتوانند به خودروسازان کمک کنند، زیرا تأمین قطعات مشابه خارجی بدون حمایت دولت کار آسانی نیست و انتظارمان از دولت و به‌ویژه بانک مرکزی این است که به‌جای سنگ‌اندازی، حمایت کنند.

بی‌مقدار بیان کرد: چنانچه تصمیم داریم چرخه صنعت را با رونق تولید سرپا نگه داریم نیاز است که نقدینگی این صنعت را تأمین کنیم. بسیاری از قطعات صنعتی ما در امر خودروسازی و قطعه‌سازی فرسوده است و با چنین دستگاه‌هایی نمی‌توان قطعات استاندارد جهانی را تولید کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تصمیم وزیر صمت برای توقف تولید چهار خودروی بی‌کیفیت را به فال نیک می‌گیریم، زیرا با این اقدام، تحولی جدید در تولید خودرو اتفاق خواهد افتاد. این خودرو‌ها که طبق دستور وزیر با توقف تولید مواجه خواهند شد، نه از کیفیت خوبی برخودار هستند و نه مردم از آن راضی بودند و باید زودتر از این جلوی تولید این خودرو‌ها گرفته می‌شد.

رئیس فراکسیون حمایت از صنعت قطعه‌سازی تصریح کرد: مشکل خودروسازی ما این است که دولت در تعیین قیمت خودرو تأثیر داشته و این امر سبب بدهکاری خودروسازان ما شده است که این بدهکاری‌ها به بانک‌ها و قطعه‌سازان سبب بالارفتن قیمت خودرو می‌شود که در صورت ارائه تسهیلات به این صنعت می‌توان شاهد کاهش قیمت خودرو باشیم.

بی‌مقدار یادآور شد: بحث خودروسازی در شرایط فعلی در کشور بحث حساسی است که باید با حمایت دولت، کمبود قطعات خودرو‌ها رفع شود تا بتوانیم با حل این مشکل، مسیر جدید و امیدوارکننده‌ای را در این صنعت ایجاد کنیم.

پایین بودن کیفیت برخی خودرو‌ها مثل پراید و بالا بودن قیمت آنها موضوع جدیدی نیست و این روند مدت‌هاست که نارضایتی مردم را در پی داشته است. با مروری به گذشته می‌توان دریافت که هیچگاه تصمیمات مدیران قبلی در خصوص ارتقای سطح کیفی این خودرو‌ها چاره‌ساز نبوده است.

از این‌رو وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه‌شنبه خبر از توقف تولید پژو ۴۰۵ جی ال ایکس بنزینی تا پایان امسال و همچنین توقف تولید سه نوع پراید را در دی‌ماه ۹۸، اردیبهشت و تیرماه ۹۹ را داد.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان