جذب ترافیک وسایط نقلیه سنگین و عدم ورود آنها به محدوده تبریز جزو اهداف پروژه است
جذب ترافیک وسایط نقلیه سنگین و عدم ورود آنها به محدوده تبریز جزو اهداف پروژه است
استاندار آذربایجان‌ شرقی از دو پروژه عمرانی و میزان پیشرفت آنها بازدید و راهکارهای رفع موانع اجرای این طرح‌ها را بررسی کرد.

به گزارش شمس؛ عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی ابتدا به قطعه ۶ آزادراه ارومیه – تبریز سر زد و بهره‌برداری از این قطعه را برای کاهش بار ترافیک تبریز، بسیار مهم توصیف کرد.

وی اظهار داشت: تکمیل شبکه آزادراهی در محدوده تبریز و ارتقای کمی‌ و کیفی زیرساخت‌های حمل‌ونقل آذربایجان‌ شرقی و تسهیل ارتباط با استان‌های دیگر از جمله ضرورت‌های توسعه محسوب می‌شود.

خرّم همچنین تکمیل قطعه ۶ و تعیین تکلیف قطعه ۵ طرح را برای اتصال به شبکه آزادراهی ضروری دانست و اظهار داشت: جذب ترافیک وسایط نقلیه سنگین و عدم ورود آنها به محدوده تبریز جزو اهداف پروژه است.

استاندار آذربایجان‌ شرقی همچنین ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مسیر مصوب آزادراه را یکی از موانع پیشرفت پروژه عنوان کرد و در تماس تلفنی با دادستان تبریز، خواستار برخورد قانونی با این موارد شد.

خرّم در ادامه به بازارچه در حال احداث صنایع دستی استان در منطقه قزلجه‌میدان رفت و تکمیل این پروژه را برای اشتغال‌زایی و بازاریابی آثار هنرمندان، دارای اهمیت دانست.

وی در این بازدید گفت: این پروژه با پیگیری مسئولان میراث فرهنگی استان و دنبال کردن راهکارهای تامین اعتبار، می‌تواند سریع‌تر به بهره‌برداری برسد و نویدبخش روزهای خوب برای هنرمندان صنایع دستی باشد.

وی در توصیه‌ای به مسئولان میراث فرهنگی و مجریان پروژه، ابراز کرد: سعی کنید هویت ایرانی، اسلامی‌و بومی‌بازارچه در معماری و غرفه‌ها نمایان شود و بستر را برای هنرنمایی اساتید و اهالی صنایع دستی فراهم کنید. همچنین با تدوین اساسنامه و ایجاد اتحادیه برای این قشر فرهنگی و هنری، زمینه روش‌مندی برای فعالیت مداوم مهیا کنید.

استاندار آذربایجان‌شرقی در پایان، صنایع چرم، فرش، تابلوفرش و دیگر هنرصنعت‌های بومی‌و محلی را برای گذشته و آینده تبریز مهم دانست و از مسئولان میراث فرهنگی خواست تا برنامه‌ریزی منسجمی‌برای ایجاد چنین مراکزی در اقصی‌نقاط استان داشته باشند.

انتهای پیام/