جدیدترین آمار از زلزله ترکیه
جدیدترین آمار از زلزله ترکیه
سازمان حوادث غیرمترقبه ترکیه در جدیدترین گزارش خود از شمار قربانیان زلزله این کشور اعلام کرد که شمار جان‌باختگان زلزله ترکیه به ۴۰ هزار و ۶۸۹ نفر افزایش یافته است.

به گزارش شمس، سازمان حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد)، عصر امروز (یکشنبه)، جدیدترین آمار مربوط به زلزله این کشور را اعلام کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری «آناتولی»، آفاد اعلام کرد که عملیات امداد و نجات در اکثر مناطق زلزله‌زده‌ ترکیه به جز استان‌های هاتای و قهرمان مرعش به پایان رسیده است.

این سازمان اضافه کرد که شمار قربانیان زلزله ترکیه تا عصر امروز یکشنبه به ۴۰ هزار و ۶۸۹ نفر رسیده است. «اورهان تتار» مدیر بخش زلزله‌نگاری آفاد نیز امرز در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که ۶ هزار و ۴۰ پس‌لرزه تا این لحظه به ثبت رسیده است.

طبق گفته این مقام ترکیه‌ای، ۱۶۲۸ زمین‌لرزه بین سه تا چهار ریشتر، ۴۳۶ زمین‌لرزه بین چهار تا پنج ریشتر، ۴۰ پس‌لرزه بین پنج تا شش ریشتر و یک زلزله بزرگ ۶.۶ ریشتری طی این مدت رخ داده است.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، سحرگاه روز دو هفته گذشته، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

داده‌های مراکز زلزله‌نگاری حاکی از آن بود که که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌آنتپ ترکیه رخ داده است.

این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و… به ثبت رسید.

انتهای پیام/