جدایی مردم آذربایجان از جمهوری اسلامی خیال خام استکبار است
جدایی مردم آذربایجان از جمهوری اسلامی خیال خام استکبار است

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام شیخ علی شیرازی امروز جمعه در جمع راهپیمایی کنندگان یوم الله ۱۳ آبان تبریز، با بیان اینکه نطام استکبار هنوز ملت آذربایجان را نشناخته است، افزود: اینکه در جریانات اخیر آمریکا اعلام جدایی آذربایجان از نظام اسلامی را می کند، نشان دهنده این است که سران کثیف این نظام منحوس نمی دانند […]

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام شیخ علی شیرازی امروز جمعه در جمع راهپیمایی کنندگان یوم الله ۱۳ آبان تبریز، با بیان اینکه نطام استکبار هنوز ملت آذربایجان را نشناخته است، افزود: اینکه در جریانات اخیر آمریکا اعلام جدایی آذربایجان از نظام اسلامی را می کند، نشان دهنده این است که سران کثیف این نظام منحوس نمی دانند که این مردم سهمی بسیار عظیم در پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند و این سهم حتی از مردم قم در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی بسیار وسیع تر و بزرگ تر بوده است.

وی انقلاب اسلامی را متعلق به مردم تبریز و آذربایجان دانست و اظهار داشت: اوج گیری مبارزات انقلاب اسلامی با مردم تبریز در سال ۱۳۵۶ بوده است و نظام سلطه بداند که این ملت همان مردم سال ۵۶ و رزمندگان لشکر عاشورا در هشت سال دفاع مقدس است و با همان بصیرت، هوشیاری و روحیه انقلابی پای آرمان های اسلام و انقلاب خود ایستاده اند.

شیرازی تشریح کرد: ما از جان خود می گذریم و اکر ما را تکه تکه کنند، پای انقلاب خود و ولایت محکم ایستاده ایم و هرگز از  مسیر امام خامنه ای عدول نمی کنیم.

وی با اشاره به جنایت ها و چپاول گری های بی حد و مرز آمریکا در طول تاریح، گفت: این کشور تاکنون ۲۲۷ جنگ علیه ملت ها به راه انداخته و به طور متوسط هر سال یک جنگ را در سراسر جهان دامن زده است که انداختن بمب اتمی در هیروشیما و ناگازاکی و کشتن ۳۰۰ هزار انسان بی دفاع، کشتار سه میلیون نفر در جنگ ویتنام، ۲ میلیون نفر در عراق و آوارگی  میلیون ها انسان در عراق، سوریه و افغانستان، نمونه ای از این وحشی گری های سران آمریکا است.

شیرازی، دفاع از حقوق بشر توسط ایادی نظام سلطه را ادعایی دروغ بیش ندانست و ادامه داد: این مدعیان حقوق بشر حتی به مردم کشور خود نیز رحم نمی کنند، به طوری که تاکنون ۲۷ میلیون نفر از سرخ پوستان آمریکا را به کام مرگ کشانده اند.

وی تغییر در تعداد ۵۰ حکومت مردمی در کشورهای مختلف را یکی دیگر از دخالت های وقیحانه سران امریکا در طول تاریح بیان و اضافه کرد: نمونه بارز آن مربوط به کودتای ۲۸ مرداد ایران است که حکومت مورد اعتماد و حمایت مردمی را سرنگون کرد تا شاه، غلام علقه به گوش را در ایران مسلط کند.

شیرازی ایجاد تعداد ۱۰۰ زندان توسط حکومت ایالات متحده را از جمله دخالت های آشکار در سرنوشت و امور کشورهای مختلف برشمرد و اظهار داشت: اینکه در عراق و کوبا زندان راه اندازی کرده و برای مردم این کشورها تعین تکلیف می کنند چه معنی دارد؛ جز این است که این کشور استکباری و استعماری دخالت در تمام کشورها را سرلوحه سیاست های خود قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه دوران وحشی گری آمریکا در جهان سپری شده است، یادآور شد: امروز به برکت حرکت های آزادی خواهانه ملت ایران، هر حرکت آمریکایی ها زیر ذره بین ملت ها قرار دارد و سردمداران این کشور باید پاسخگوی جنایت های خود باشند و به طور حتم روزی ملت های آزاده آنها را پای میز مذاکره خواهند کشاند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: لازم نیست سران آمریکا نظام مقدس جمهوری اسلامی را بازخواست کنند، این ماییم که باید سران این کشور را محاکمه کنیم و انشاالله با همت مسئولان و پشتیبانی ملت این موضوع محقق خواهد شد.

شیرازی، مبارزه با طاغوت و دوری از تبعیت از طاغوت را از مهمترین آموزه های قرآنی و دینی مسلمانان دانست و با بیان اینکه تمامی پیامبران و اولیای خدا به منظور دعوت به عبودیت و دوری از طاغوت ماموریت داشته اند، گفت: قرآن مبارزه با طاغوت را واجب دانسته و وجه تمایز نظام اسلامی با سایر حکومت ها نیز بر همین اساس استوار است، چون هدف اسلام ناب محمدی و فرهنگ اسلامی برخلاف نطام غرب، قرار دادن انسان در مسیر هدایت به سمت نور است.

وی افزود: امام راحل نیز بر اساس همین آموزه های دینی و قرآنی علیه نظام طاغوت به پا خواست و رفتارهای سران آمریکا را زیر سئول برد چون اعتقاد داشت که این کشور سردمدار نظام استکبار است.

انتهای پیام/