جان فدا/ حاج قاسم نیروی قدس را به یک سازمان معلم تبدیل کرد
جان فدا/ حاج قاسم نیروی قدس را به یک سازمان معلم تبدیل کرد
فرمانده سابق سپاه حفاظت ولی امر گفت: حاج قاسم نیروی قدس را به یک سازمان معلم تبدیل کرد و در دو دهه گذشته مجاهدی شیعه و سنی را در منطقه نخواهید یافت مگر اینکه در پای درس حاج قاسم و یارانش نشسته باشند، حتی اگر در جاهایی مانند فتنه داعش برخی‌ها قدر این مهم را ندانستند اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که بازگشتند و به اشتباهات خود اعتراف کردند.

به گزارش شمس، ابراهیم جباری ظهر سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مصلی اعظم تبریز اظهار داشت: شهر بزرگ و بزرگ‌پرور تبریز در دوران مبارزات انقلاب و دفاع مقدس و کل ۴۳ سال گذشته وظیفه خود را در حفاظت و حمایت از انقلاب اسلامی به بهترین شکل انجام داده و رهبری این خطه را از ستون‌های مستحکم نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌کنند.

وی ادامه داد: سلام و صلوات الهی بر روح مطهر شهید سلیمانی و شهدای سپاه سرافراز عاشورا که ایمان داریم روح مطهر چنین شهدای در مراسم این چنینی حضور دارند و برای مردم این دیار که در فتنه‌ها و بزنگاه‌ها با حضور خود توطئه‌های دشمنان را ناکام گذاشتند، دعا می‌کنند.

این فرمانده ارشد سپاه با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص شهید سلیمانی گفت: شاید امروز هم حاج قاسم‌هایی در کشور ما هستند که در زمان و حادثه‌های ویژه‌ای ظهور و بروز خواهند یافت و حضور در مراسم گرامیداشت سردار دل‌ها یک توفیق الهی است و مطمئنیم که در سایه سار سیدالشهدا ما را دعا می‌کند.

وی، شخصیت شهید سلیمانی را شخصیتی جامع دانسته و ادامه داد: شاید گاهی از سر غفلت شخصیت این شهید از همه ابعاد تبیین و معرفی نشود اما وقتی رهبری این شهید را به عنوان یک مکتب معرفی می‌کنند، به معنی جامع‌الاطراف و همه بعدی بودن سردار سلیمانی است که مانند شهدای عارف و پرآوازه ای چون شهید باکری، جمع اضداد بودند.

جباری با بیان اینکه البته این شهدا حائز ویژگی‌های دست یافتنی است و جوانان می‌توانند با الگوبرداری از شهید سلیمانی در مسیر وی حرکت کنند و محبوب القلوب شوند،  افزود: وی وقتی در بین مردم حاضر می‌شد، در حد پایین‌ترین فرد بود و حتی کودکان از سر و کول او بالا می‌رفتند و همین مرد محبوب القلوب در مقابل مدعیان و سیاستمداران داخلی و خارجی چون فولاد استوار و راسخ بود و همه را در مسیر امام راحل هدایت می‌کرد و هیچ گاه اجازه نداد در محضر مردم و رهبری با عنوانی غیر از سرباز مورد خطاب قرار گیرد.

وی گفت: شخصیت و جنبه معمارانه اولین ویژگی شهید سلیمانی است و وی در سیاست و دفاع و امنیت ساختارهایی را ایجاد و تکامل بخشید که دوران‌ساز بودند و ترکیبی از آینده نگری، هوش سازمانی، فهم نیروی انسانی، قدرت شکل دهی به فرآیندهای پیچیده، برخورداری از ذهن نتیجه محور و قدرت کار با انسان‌های بزرگ و ویژه از مهم‌ترین ابعاد این ویژگی معمارگونه سردار سلیمانی بود که نمود و تاثیر آن را در ارتباط با همه عناصر برجسته و مطرح محور مقاومت می‌توان دید.

فرمانده سابق سپاه ولی امر متذکر شد: پیش از سردار سلیمانی سپاه قدس به صورت محدود و محرمانه مطرح بود اما کمی پیش از فتنه داعش حاج قاسم و یارانش نقش بی‌بدیلی را در قالب این سپاه ایفا کردند و امروز این مجموعه و مکتب حاج قاسم به مکتب روزمره در کشور تبدیل شده و طبق نظرسنجی‌ها مردم ایران، حتی آنهایی که میانه خوبی با نظام و سپاه نیز ندارند، حاج قاسم و سپاه قدس را می‌شناسند و به آن افتخار می‌کنند.

وی تصریح کرد: در سایه تبعیت محض از رهبری و حماسه‌آفرینی سردار سلیمانی و یارانش امروز نیروی قدس مانند روحی است که در کالبد خاورمیانه حلول کرده و زمینه‌ساز حرکت‌های عظیمی در منطقه شده و به گفته ترامپ خبیث، آمریکایی‌ها هر جایی در منطقه بوده‌اند با این شهید و سپاه قدس روبه‌رو شده‌اند.

این فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: حاج قاسم نیروی قدس را به یک سازمان معلم تبدیل کرد و در دو دهه گذشته مجاهدی شیعه و سنی را در منطقه نخواهید یافت مگر اینکه در پای درس حاج قاسم و یارانش نشسته باشند، حتی اگر در جاهایی مانند فتنه داعش برخی‌ها قدر این مهم را ندانستند اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که بازگشتند و به اشتباهات خود اعتراف کردند.

انتهای پیام/