جاده‌های آذربایجان‌شرقی لغزنده است
جاده‌های آذربایجان‌شرقی لغزنده است
رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی با اشاره به بارش برف در شبانه‌روز گذشته، گفت: با وجود اینکه هم اکنون بارش متوقف شده، ولی جاده‌های استان لغزنده است و رانندگان با احتیاط رانندگی کنند.

به گزارش شمس، سرهنگ رضا کریمی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تمامی جاده های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر فقط در گردنه «سائین» شهرستان سراب بارش برف و کولاک وجود دارد و بقیه گردنه‌ها لغزنده است.

سرهنگ کریمی نژاد با تاکید بر اینکه کنترل تجهیزات ایمنی خودرو از جمله ترمز و برف پاک کن ضروری است، از رانندگان خواست قبل از سفرهای بین شهری در آذربایجان شرقی از طریق شماره تلفن ۱۴۱ راهداری در جریان وضعیت جاده ها قرار بگیرند.

وی با اشاره به حادثه ساز بودن وضعیت جاده‌ها در شرایط برفی نسبت به رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئن تاکید کرد و از رانندگان خواست از ترمزهای ناگهانی پرهیز کنند.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی از کسانی که قصد سفر در جاده های استان را دارند، خواست با رعایت سرعت مطمئن و استفاده از کمربند ایمنی از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ حادثه رانندگی در استان رخ داد که هر ۲ به دلیل خطای انسانی و عدم رعایت سرعت مطمئن بوده است.

سرهنگ کریمی نژاد افزود: در جاده مرند- جلفا بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری ال ۹۰، یک نفر جان خود را از دست داد.

وی اظهار کرد: در جاده تبریز-ارومیه نیز بر اثر برخورد سه دستگاه تریلی ۲ نفر جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه رانندگان در فصل سرما و بارش برف و باران، قبل از سفر باید نسبت به ایمنی خودروی خود اطمینان حاصل کنند، تاکید کرد: همراه داشتن زنجیر چرخ و توشه زمستانی، سالم بودن برف پاک کن‌ها، صحبت نکردن با تلفن همراه از جمله الزامات مهم رانندگی در این فصل است.

آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.