جابه‌جایی ۱۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل آذربایجان‌شرقی / کاهش ۵۰ درصدی ترددهای مسافری
جابه‌جایی ۱۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل آذربایجان‌شرقی / کاهش ۵۰ درصدی ترددهای مسافری
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از جابه‌جایی 15 میلیون تن کالا در هشت ماهه امسال توسط حوزه حمل و نقل استان خبر داد.

به گزارش شمس، اروجعلی علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در هشت ماهه امسال، ۱۵ میلیون تن کالا توسط حوزه حمل و نقل استان جابه‌جا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و با وجود وضعیت کرونایی به‌وجود آمده در کشور و استان از رشد ۱۵ درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: از این میزان کالای جابه‌جا شده ۴۵۰ تن مربوط به نهاده‌های دامی بوده و کالاهای صنعتی، پتروشیمی و مبادلات شهرک شهید سلیمی سهم اساسی را در این حمل و نقل داشته‌اند.

علیزاده با اشاره به اینکه عمده این تناژ بار از مبادی بندر امام و شهید رجایی به آذربایجان‌شرقی وارد و یا خارج شده، تاکید کرد: طی این مدت و برای تحقق ارقام یاد شده نزدیک به یک میلیون و ۳۵ هزار برگ بارنامه صادر شده است.

وی اضافه کرد: در هشت ماهه امسال ۵۹ هزار دستگاه کامیون از طریق مرز نوردوز و ۳۸ هزار کامیون از منطقه آزاد جلفا به عنوان حاملان صادرات و واردات، از این مبادی وارد استان و یا خارج شده‌اند.

کاهش ۵۰ درصدی ترددهای مسافری در جاده‌های آذربایجان‌شرقی

این مقام مسوول در حوزه راه و ترابری، در مورد آمار و ارقام بخش مسافری حوزه تحت مدیریتش  بیان داشت: در همین مدت یک میلیون و ۶۲۱ هزار مسافر از طریق جاده‌های استان اقدام به سفر کرده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و با وجود و شیوع بیماری کرونا از کاهش ۵۰ درصدی حکایت دارد.

  • منبع خبر : فارس