ثبت نام بیش از ۱۲ هزار زائر در سامانه سماح جهت عزیمت به زیارت اربعین
ثبت نام بیش از ۱۲ هزار زائر در سامانه سماح جهت عزیمت به زیارت اربعین
مدیر حج و زیارت استان گفت: تاکنون 12 هزار و 359 نفر در سامانه سماح جهت عزیمت به زیارت اربعین در آذربایجان شرقی ثبت نام کرده اند.
امیر روحی ملکی در گفت و گو با خبرنگار شمس اظهار کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۳۵۹ نفر در سامانه سماح جهت عزیمت به اربعین کربلا ثبت نام کرده اند، ثبت نام ۱۰ هزار و ۷۴۶  نفر از این تعداد، به صورت قطعی است و ثبت نام کنندگان حق بیمه خود را واریز کرده اند، با این حال یک هزار و ۶۱۳ نفر ثبت نام اولیه را انجام داده اند و حق بیمه خود را واریز نکرده اند.
وی با بیان اینکه امسال روادید اربعین برای زائران حذف شده است، اعلام کرد: حق بیمه برای تکمیل ثبت نام در سامانه سماح، برای هر زائر، ۲۲ هزار تومان است، زائرانی که به اینترنت دسترسی ندارند می توانند برای ثبت نام در سماح و پرداخت حق بیمه به دفاتر زیارتی که از سازمان حج و زیارت مجوز فعالیت دارند، مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه افرادی که حق بیمه پرداخت کرده و  بیمه می شوند می توانند از تسهیلات آن بهره مند شوند، گفت: کسانی که حق بیمه را پرداخت می کنند مشمول حق بیمه  عمر به مبلغ ۴۰ میلیون تومان، پرداخت غرامت ناشی از حادثه ۲۰۰ میلیون تومان، پرداخت نقص عضو یا از کارافتادگی دائم در حادثه ۲۴۰ میلیون تومان، هزینه های بستری بیمارستانی در اثر بیماری یا حادثه برای بیمه شدگان به مبلغ ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان می شوند.
حذف روادید در اربعین امسال
مدیر حج و زیارت استان اعلام کرد: با توجه به مفاد تفاهم نامه اربعین میان جمهوری اسلامی ایران و عراق، زائرین می توانند از تاریخ ۹۸/۶/۱۹(۱۰ محرم) لغایت ۹۸/۸/۷(۳۰ صفر) بدون نیاز به اخذ روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر جهت زیارت اربعین به عراق عزیمت کنند.
وی با اشاره به اینکه مرز خروجی تا اطلاع ثانوی مرز مهران است و  در صورت بازگشایی مرز خسروی زائرین می توانند از این مرز برای ورود به خاک عراق استفاده کنند، تاکید کرد: کسانی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، توجه کنند حتما باید گذرنامه خود را به همراه داشته باشند و زائران هنگام عبور از مرز، از درج مهر ورود به عراق توسط مامورین مرزبانی عراق در گذرنامه خود اطمینان حاصل کنند.
  • نویسنده : المیرا جلیلی