ثبت بیش از ۸۰ اختراع به نام دانشگاه تبریز
ثبت بیش از ۸۰ اختراع به نام دانشگاه تبریز
مدیر امور فناوری دانشگاه تبریز، از ثبت اختراع بیش از 80 مورد در حوزه‌های مختلف در طول نزدیک به 10 سال گذشته در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش شمس، بهنام محمدی ایواتلو با بیان اینکه این تعداد ثبت اختراع در حوزه‌هایی چون کشاورزی، مکانیک، فیزیک، شیمی، نانو، کامپیوتر و … به ثبت رسیده است، اظهار کرد: سال گذشته نیز ۱۱ اختراع به نام دانشگاه تبریز ثبت شده است.

وی در ادامه با اشاره به مهم‌ترین ثبت اختراع‌های سال‌های اخیر تصریح کرد: ربات عمود پرواز آتش‌نشان حامل کپسول، خشک‌کن خورشیدی مواد غذایی، اجاق خورشیدی، تولید بتن خود ترمیم، تولید کامپوزیت‌های دیرسوز، ساخت واکسن‌تری والان کلی باسیلوز طیور، سیستم هوشمند پایش وضعیت موتور احتراق داخلی، ماشین علوفه خردکن اتوماتیک و … اشاره کرد.

مدیر امور فناوری دانشگاه تبریز همچنین از بررسی بیش از ۱۰۰ مورد تقاضای ثبت اختراع در این دانشگاه در ۶ ماهه سال‌جاری خبر داد و یادآور شد: در این مدت پنج مورد اختراع به نام دانشگاه تبریز ثبت شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه کمیته مالکیت فکری برای ثبت اختراع در این دانشگاه متشکل از متخصصان رشته‌های مختلف از دانشکده‌هاست، تصریح کرد: قابلیت تجاری‌سازی، داشتن نوآوری در جهان، ابتکاری بودن و کاربرد صنعتی از جمله گام‌های موثر برای ثبت اختراع است.

به گفته ایواتلو همچنین این مدیریت با همکاری کانون پتنت ایران آمادگی پرداخت کلیه هزینه‌های مرتبط با ثبت اختراع خارجی را دارد.

دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی،۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، بیش از ۲۴ هزار نفر دانشجو و ۴۵۷ هزار متر مربع فضای آموزشی،کمک آموزشی و پژوهشی و نیز به جهت همجواری با دانشگاه‌های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال‌غرب کشور، عهده‌دار بخش بزرگی از مسوولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه‌های بین‌المللی است.

  • منبع خبر : فارس